Verloskundige kwam met een optie

Ben vanmorgen bij de vk geweest en weer aangegeven dat ik zo'n pijn heb bij bekken en schaambeen. Soms kan ik echt niks, alles brand dan van de pijn.

Nu heeft zij aangegeven dat als het zo pijnlijk blijft ik met 38 weken ook ingeleid kan en mag worden.
Geeft aan ene kant een opgelucht gevoel, want dat betekend dat ik sneller van de pijn af bent. Ik bedoel na de geboorte moet alles ook nog gaan genezen, dus ben niet gelijk op de been.

Aan andere kant.... wilde zo graag thuis proberen. Strippen kan alleen als ik al ontsluiting heb. Mocht ik dat hebben, dan wil ze het best op die manier proberen met 38 weken, maar ja dat ligt dus echt aan hoe ver alles al klaar is.

Ik ga er nu nog geen beslissing over nemen. Vind het wel fijn idee dat als ik het echt niet meer trek, ze me ook niet langer laten rondwaggelen als nodig.
Dus nog 5 weken de tijd om hier op mijn gemak over te dubben hihi.

Liefs

Jawel hoor. Ze gaf de optie en tegen die tijd zien we wel. Manlief heeft voor zichzelf al besloten dat we het doen,maar het is mijn lijf en ik zie het dan wel haha.

Ik ben blij voor je. Hopelijk is het vol te houden!

Tegelijkertijd zie ik mogelijkheden voor mijzelf. Ik heb er ook last van. Soms wil het lopen zo slecht als ik net opsta. Daarnaast heb ik behoorlijk last van mijn vaten, bloed- en lymfenvaten, in mijn rechter been. Ik vraag me steeds af hoe ik dit lichamelijk tot het einde ga redden. Misschien is het voor mij ook een optie.

Bij een tweede en volgende kind heb je toch ook eerder ontsluiting? Dan is strippen mogelijk...toch ook even bij mijn VK navragen.

Sterkte ermee!

Hoi reneke,

Wat fijn dat je vk dit voorstelde.

Alleen ik heb het afgelopen week ook met mijn vk gehad over inleiden. Omdat ze denken dat ik een zwaar kindje krijg en ze van begin af aan denken dat ik mischien iets verder ben dan 12 december.
Ik heb toen aan haar gevraagd of ik dan ingeleid kon worden. Zij vertelde mij heel duidelijk dat inleiden niet de ideaale oplossing zou zijn. Zoals zij zij als je baarmoeder er nog niet klaar voor is kan het heel zwaar worden omdat het inleiden tegen de natuur ingaat en de bevalling dan heel zwaar kon worden en heel lang kon duren. Zij gaf aan hier geen voorstander van te zijn.
Morgen krijg ik een groei-echo en dan hoor ik of ons kindje echt zo zwaar zal zijn.
Nu is onze vk wel heel erg van alles zo natuurlijk mogelijk. Maar ik zou me er wel even goed in verdiepen.

Ik hoop voor je dat he goed vol te houden is de laatste paar weekjes.
Heel veel sterkte ermee!

Lekker dat je niet nu hoeft te beslissen. Dan kan je het gewoon 5 weken (proberen) van je af te zetten en dan kijken hoe het gaat.

Terug
Bovenaan