verloskundige of gyneacoloog?

Lopen jullie bij de VK of bij een GYN?

Loop zelf voor mijn zwangerschap bij de VK en mijn 3mnd-controles bij de GYN. Heb bewust voor de VK gekozen om niet continue in het ziekenhuis te zijn...loop al vanaf april ziekenhuis in en uit...En ik kan gewoon 's avonds terecht in mijn eigen woonplaats bij de VK.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen...

Hoi Lijn127,

Ik heb je verhaal niet gevolgd, maar als je idd al een poos veel naar het zkh hebt gemoeten, en je mag nu kiezen dan zou ik ook voor de vk kiezen.
Ook wat persoonlijker....ik hoef niet te kiezen, ga gewoon naar de vk. Bij de eerste ook goede ervaringen mee gehad.

Hoi,

Ik mag eerst naar de gyn ivm een traumatische bevalling de eerste keer. Ik weet nog niet wat hij zegt. Maar ik krijg nu een keizersnee als het goed is. En onze vk kan ik niet meer luchten of zien. Dus ik hoop dat ik bij de gyn. kan blijven.

Vorige 2 keer bij de vk geweest, nu ook weer daar een afspraak gemaakt. Ik hoop dat ik daar kan blijven.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het gaat lopen... Ik heb bij mijn vorige bevalling een verzakking aan de urinebuis opgelopen (daar moet ik nog aan geopereerd worden).
Ik weet niet of het verstandig is als ik nu weer zelf ga persen... Ik hoop wel op een natuurlijke bevalling. Pfff, dat lijkt nu nog zooo ver weg!

Ik ben eerst bij de gyn geweest vanwege de IUI en een miskraam hiervoor maar nu ga ik ga naar de VK, maar wel die in het ziekenhuis. Ik moet bij week 34 toch weer terug omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Mijn dochter was erg groot bij de geboorte en ik heb een keizersnede gehad. Die vond ik niet vervelend hoor, maar hoop nu op een normale bevalling. Dus ik blijf dan net zo lief op de poli, ondanks dat wij ook al zkh in zkh uit zijn geweest met de IUI. Is ook maar net wat je prettig vind toch? Het is jouw lijf, dus je moet doen waar jeje goed bij voelt.

Even een update...
Ben vanavond voor het eerst bij de verloskundige geweest! Heb een goed gevoel bij haar! Heeft een achtergrond als gyneacoloog,dus ik heb eigenlijk beide,hihi... Ik ging in eerste instantie voor de verloskundige die ik bij de zwangerschap van mijn zoontje had,maar zij doet alleen nog als oproep, jammer genoeg!
Maar deze is ook erg leuk! Lekker vrolijk en in voor een dolletje....Dus ik blijf lekker bij haar!

Ga gewoon voor de controle voor mijn eierstok om de drie maanden naar mijn gyneacoloog in het ziekenhuis!

Terug
Bovenaan