verloskundige onderzoeken

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben nu bijna zes weken zwanger en heb deze week een afspraak bij de verloskundige gemaakt.  Door drukte op de praktijk en  door mijn vakantie kan ik daar nu pas 15 december voor de eerste keer terecht. Ik ben dan 11.5 weken zwanger.
Hoe zit het nu met onderzoeken. Welke kan/ moet ik laten doen, ben ik dan nog optijd?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat voor onderzoeken doen jullie?

Ik ben trouwens 26 jaar en verder helemaal gezond, ook in de familie zitten geen bijzonderheden.

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken!

Groetjes Joy

Je verloskundige zal je met de eerste afspraak allerlei dingen uitleggen. Zoiezo krijg je een bloedtest om van alles te testen vooral of je negatief of positief bloed heb. En ze zal je vragen of je een vlokkentest of vruchtwaterpunctie zou willen doen, of er iig over na wilt denken. Dat is sinds kort verplicht dat ze je dat vragen en uitleg over geven.

Groetjes Claudia
36 wkn & 5 dgn

Indien je een nekplooimeting wilt laten uitvoeren zul je toch een afspraak moeten maken bij het ziekenhuis bij jou in de buurt. Die nekplooimeting moet je laten doen tussen de 11 en 14e week. Maar het zou natuurlijk handig zijn als je die afspraak alvast kunt maken.

Als je besluit den nekplooimeting (kansberekening of je kindje het syndroom van down heeft) te laten uitvoeren kun je het beste je vk bellen en het nummer opvragen. Dan heb je die afspraak tenminste al staan. De rest kan nog wel even wachten. Lekker met vakantie en genieten

groetjes talke

Terug
Bovenaan