verloskundige vind mijn buik erg interessant!!!!

He meiden,

Vanmorgen weer naar verloskundige geweest. Kan bijna niet wachten tot we er weer heen mogen hahahahaha. Misschien klinkt het bekend in de oren bij vele zwangere vrouwen.
Nu vonden ze mijn buik erg groot voor 14 weken zwangerschap. De utures ligt ook erg hoog en is duidelijk te voelen. Het kindje ligt wel helemaal onderin waarschijnlijk, want daar kwamen de harttonen vandaan. Vanmorgen voor het eerst het hartje horen kloppen!!!!Zo bijzonder!!!
Nu moet ik over drie weken weer terug komen en krijgen we weer een echo om te controleren hoe het met de groei van de uterus gaat enzovoort. Hebben meer vrouwen last van het hoge dragen van het kindje. Mijn utures is al boven de navel uitgegroeid.
Ben as vrijdag 14 weken zwanger.

Hoop snel wat te horen!!!!

Dikke kusssss Kim

hoi,

Weet je zeker dat je 14 weken bent dan? Klinkt alsof je langer bent. Misschien zijn er zelfs meedere? Ik weet het niet hoor, ben geen deskundige, maar idd heel apart.

grt. suuz 27,5 weken

Hoi Kim,

Ik herken het verhaal wel een beetje, maar bij mij is het pas later in de zwangerschap.
Bij de controle van 24 weken stond mijn uterus ook te hoog, kwam volgens de verloskundige overeen met een zwangerschap van 30 weken ipv 24 weken. Terwijl er over de termijnecho en de 20 weken geen twijfel mogelijk was. Ik ben dan ook meteen doorgestuurd naar de gynaecoloog, daar is een echo gemaakt en is gebleken dat de kleine 2 weken voor loopt op groeischema, ook de gynaecoloog vondt de baarmoeder erg hoog staan. 8 december krijg ik weer een echo met daarna een consult bij de gynaecoloog om te kijken of dat de kleine een eenmalige groeispurt heeft gehad of dat hij/zij zo hard blijft groeien. De hoeveelheid vruchtwater was bij mij normaal want ook dat kan een reden zijn dat de baarmoeder zo groot is. Ik moet nog wel een glucosedagcurve bijhouden om uit te sluiten dat er sprake is van zwangerschapdiabetes. Door zwangerschapsdiabetes kan de kleine namelijk ook harder groeien of kun je meer vruchtwater aanmaken. Ik hoop maar dat het bij mij een eenmalige groeispurt is geweest want zie het eigenlijk niet zitten om te moeten gaan bevallen van een "10 ponder". Hopelijk valt het bij jou ook allemaal mee, en een extra echo is ook wel weer leuk en kan ook heel geruststellend zijn. Weet je zeker dat je zwanger bent van 1 kindje? Bij mij hebben ze ook nog eens extra alles afgezocht
Maar het is er toch echt maar 1 tje.

Het is een heel verhaal geworden en ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Anja

Hoi,

Ik heb dit bij mijn eerste ook gehad. Was met 8 weken al voelbaar boven het schaambot. Vaak is de baarmoeder dan smal van onderen en groeit daardoor eerder omhoog. Dit is niet erg of zo. Op het laatst heeft je kindje alle ruimte nodig en vult hij het wel op aan de onderzijde.

Nu heb ik het tegendeel. Met 13 weken nog niet eens voelbaar boven het schaambot. Dat zou wel "moeten" inmiddels. Op de echo maandag was alles ok dus zoveel zwangerschappen zoveel variaties!

Ingeborg
13 weken +  1 dag

He hallo allemaal,

Echt super bedankt voor jullie reacties. Ik ben er erg blij mee!!!!
Bij eerste echo was er maar 1 kindje te zien. Maar een tweede kindje is naturlijk ook welkom, maar we gaan er zeker niet van uit dat dat het geval is.
Verder voel ik me prima.

Bedankt en tot horens!!!!!!

Kusssss Kim

Terug
Bovenaan