verloskundige

Hallo,

Vandaag ben ik 6 weken zwanger!Tenminste volgens mijn eigen berekening. Nadat ik twee dagen overtijd was en een test had gedaan (positief) ben ik bij de huisarts geweest. Hij raadde me aan een week later nog een test te doen en dan in week 10 contact op te nemen met de verloskundige. Als alles dan goed ging wilde hij me pas weer zien bij 24 weken.
Is zijn reactie niet een beetje raar? Moet ik nu echt nog 4 weken wachten?
Groetjes.
 
Dat is helemaal niet raar hoor.Ik heb ook pas contact opgenomen met de vk met 10 weken,want meestal kan je daar pas terecht met 12 weken.
Gewoon effe geduld hebben.
 
Hallo Sasha,

Ik vind zijn reactie wel een beetje gek. Maar zoiezo is het me opgevallen dat de huisarts je totaal niet verder helpt qua informatie enzo. Want toen bleek dat ik zwanger was (test bij huisarts) wilde ze me zo wegsturen. En ik had zoiets van ja hallo en hoe nu verder ik ben nog nooit eerder zwanger geweest dus. Maar ik zou lekker die verloskundige bellen en die kunnen het beste beoordelen wanneer je bij hun moet komen. Dus als ik jou was zou ik gewoon nu al bellen en van hun hoor je wel hoe of wat.

Veel succes.

gr. Shelley
 
ik kon ook niet wachten tot 10 weken, ik heb eerder gebeld naar de verloskundige. De afspraak werd helaas toch pas in week 10 gemaakt, maar ik had hem wel al gepland en wist waar ik aan toe was.
 
hoi
ik was ook met week 6 geloof ik naar de huisarts geweest om te melden dat ik zwanger was. hij deed helemaal niks, hij feliciteerde me alleen. en zei dat ik maar een vk moest bellen.
nou ik dat dus met week 6/7 gedaan. toen kon ik met week 8 terecht voor een intake gesprek. maar verder niks. ze meette mijn bloedruk maar voelde niet aan mijn buik ofzo. ik moet terug komen volgende week, dan ben ik 12/13 weken, en dan kunnen ze meer voelen en horen.
groetjes
 
gewoon alvast bellen met een verloskundige; met bellen hoef je niet te wachten tot de 10e week. waarschijnlijk wel voor je afspraak zelf tot de 10e of 12e week maar dan heb je tenminste vast "iets" gedaan. het voelt inderdaad raar maar zo gaat het kennelijk.
ik was ook meteen gaan bellen voor kraamzorg en moeders-voor-moeders enzo. geeft tenminste het gevoel dat je wat doet....

sterkte met wachten!
 
Gewoon een verloskundige bellen. Sommigen willen je al met 9 weken zien anderen pas met 12 weken. Is afhankelijk van hun beleid. Ik kon kiezen tussen 2 praktijken en bij de 1 deden ze met 9 weken al een termijn echo en de andere pas bij 11 weken. uiteindelijk heb ik hem pas met 14 weken gehad omdat ik in de tiende week in het ziekenhuis werd opgenomen vanwege uitdroging door extreem overgeven. Ik heb in het ziekenhuis met 11 weken wel een echo gehad ter gerust stelling.
 
Ik ben in week 6 erachter gekomen dat ik zwanger was. Ik ben direct naar de huisarts gegaan en die vroeg me naar mijn laatste menstruatie zodat hij kon rekenen wanneer ik uitgeteld zou zijn.
Dit soort informatie schreef hij in een brief aan een verloskundige. Ik kreeg 2 adressen van verloskundigen die ik zelf moest bellen. De brief die de dokter schreef kreeg ik mee om aan de verloskundige van mijn keuze te geven. Ik heb een afspraak met 1 verloskundige gemaakt en ik kon er in de 9e week terecht. Eerste echo gehad en dit was super! We zagen nog niet veel dus ik kan in de 12e week terugkomen voor nog een echo. Weet dat ik geluk heb hiermee, want niet elke praktijk werkt met zoveel echo's.

Vraag gewoon na bij andere vrouwen die zwanger zijn of zijn geweest bij welke praktijk zij waren of zijn. En vraag naar hun ervaringen. Kies dan gewoon de praktijk van jouw voorkeur!
Succes!
Groetjes,
Corinne
 
Terug
Bovenaan