Verloskundige

Ja dat is normaal. Dat is omdat ze dan het hartje pas goed kunnen horen en rond die tijd kunnen ze ook nog heel goed bepalen hoe oud je kindje op dat moment is. Tot die tijd groeien namelijk alle foetussen ongeveer even snel en kunnen ze een standaard aanhouden. Daarna groeit ieder kindje in eigen tempo verder.
Je krijgt dan een echo en informatie over de gang van zaken over de controles mee. Soms word je ook gewogen. Je buik en je bloeddruk wordt op een gegeven moment gemeten. En als je vragen hebt dan kun je die altijd stellen. Meestal is het maar een kortstondige controle en moet je in het begin een keer in de zes weken heen en daarna wordt het op den duur frequenter. Op het eind ga je zelfs wekelijks heen. Natuurlijk is alles wel afhankelijk van hoe het met jou en het kindje gaat.
Succes met alles in ieder geval.
 
ja, inderdaad normaal, ik kan me nog herinneren dat ik dat ook zo raar en erg vond!! Je bent zo vol van je zwangerschap en dan willen ze je pas na 12 weken zien...en dan pas weer 5 weken later....niet leuk!
 
Bij ons was het echt geen standaard controle hoor, wij hebben er ruim een half uur binnen gezetten. Er werden bij ons allemaal vragen gesteld over ziektes bij ons en in de familie, wat je allemaal tijdens een zwangerschap kunt verwachten. Wat je allemaal moet regelen en natuurlijk kun je zelf al je vragen op dat moment kwijt. Als je nu al vragen hebt zou ik ze echt opschrijven hoor anders vergeet je het en denk je er later pas weer over na.

Bij ons ga je meteen iedere 4 weken op controle dit bouw je af naar om de 3 weken daarna 2 weken en de laatste 4 weken moet je iedere week komen, maar misschien is dit overal wel heel verschillend hoor.

Dat je pas met 12 weken heen kan is vrij normaal dat gebeurd bijna overal wel.
 
Ja dat is idd normaal, toen ik zwanger was d8 ik dat ik wel over 12 weken was dat ik voor het eerst heen ging. Dit bleek niet het geval, ik was nog maar 10 weken en het hartje was dan ook niet te horen. 5 Weken later moest ik weer komen, maar toen was het hartje zelfs slecht te horen, ik kneep hem wel ff, maar volgens de verloskundige was dit normaal aangezien de baby nog zo klein is. Dus don't worry het komt allemaal goed! groetjes en succes met je zwangerschap.
 
Ja, dat is normaal. Alleen moet je er niet vanuit gaan dat ze dan altijd het hartje al kunnen horen, ik ging nl. met 12,5 week voor het eerst naar de VK en toen konden ze het nog niet horen. Ik was toen best een beetje ongerust, maar blijkbaar komt dat vaak voor en is het niets om je druk over te maken.
Groetjes en Succes
 
Hallo zwangere


Ik mag woensdag al naar de vk dan ben ik 8 weken. Hier blijkt dat heel normaal te zijn. Ze hebben deze periode verandered van 12 naar 8 weken omdat iedereen met zoveel vragen zit. Vind dit wel heel terecht. Dus ben benieuwd.
Succes verder en tot de volgende keer maar weer.
Liefs Pascalle
 
Ik had afgelopen donderdag een afspraak bij de verloskundige. Ik ben 9 weken zwanger..
In de eerste afspraak wordt inderdaad gevraagd naar ziektes en dingen die je moet regelen en je krijgt wat informatie.
Ik vond het echt leuk dat ik al met 9 weken naar de verloskundige mocht gaan. Maar nu blijkt dat mijn volgende afspraak pas met 18 weken is.. daar baal ik wel van!!
Maar over 3 weken echo gelukkig!@!

gr
 
Terug
Bovenaan