Verloskundige

hallo allemaal,
ik ben 8 weken zwanger en vroeg me af hoe ik het beste een verloskundige kan uitkiezen. In mijn woonplaats is er geen en als ik ga rondvragen in de omgeving weet   meteen iedereen wat er aan de hand is en dat is nog niet de bedoeling.
Wie heeft er tips?

 
Hee Sas,

Als ik jou was, zou ik naar je huisarts gaan. Die verwijst je vervolgens door naar de verloskundige. Bij de meeste gemeenten hoor je ook eerst naar je huisarts te gaan die je vervolgens weer doorverwijst..

groetjes
Manky
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Toen ik net zwanger was van de eerste (en ook nog niet wilde dat iedereen het al wist) heb ik mijn huisarts gebeld. Hij heeft mij de gegevens van de vk gegeven (bij ons in het dorp is er maar één praktijk) en bovendien heeft hij mij een beetje 'voorgelicht' over het hoe en wat en wat jij bijv. niet mag eten in de eerste twaalf weken.  
Vaak is het nl. zo dat je pas na  een week of twaalf  voor de eerste controle naar de vk gaat.
Succes!

 
 
alvast bedankt voor jullie reactie. ik zal onze situatie even toelichten: wij waren net in behandeling bij een fertiliteitsarts omdat het zwanger worden niet wou lukken, maar voordat het eerste bloedonderzoek kon plaatsvinden, was er maar geen menstruatie waarna we maar een test hebben gedaan. En die was dus raak. De Fertiliteitsarts heeft toen een inwendige echo gedaan en de zwangerschap vastgesteld. Eigenlijk ben ik dus helemaal niet bij de huisarts geweest. Misschien toch maar even bellen dan.
 
Terug
Bovenaan