verloskundige

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Hoe gaat het allemaal??

Wat een weertje he!!!

Ik heb een vraag zit nu in mijn 6e week van mijn zwangerschap en zou graag willen weten wanneer moet je naar de verloskundige???

Liefs

Het verschilt per verloskundige. De ene wil je al met 8 weken zien, de ander pas met 10 of 12. Heb je al een verloskundige gekozen? Je kunt er gewoon een in de buurt kiezen, of een waar anderen goeie ervaringen mee hebben. Daarna kun je ze bellen voor je eerste afspraak.
Het is vaak wel handig om eerst even naar de website van je uitgekozen verloskundige te gaan, want hier staat vaak al veel informatie op. O.a. dingen die ze van je willen weten als je voor het eerst komt en wanneer je voor het eerst belt. Succes!

Groetjes, Marisa

hoi hoi,

aller eerst felies met je zwangerschap!
ik meen dat de meest rond de 10 á 12 weken voor het eerst na de verloskundige gaan. e voor zover ik weet kun je deze zelf 'uitkiezen'dus kijk eens rond bij je in de buurt en bel gewoon een x op (alvast voor een afspraak of informatie!)

Ik was bij Mara al bij 8 weken bij de gyno (wist niet hoe ver ik was, omdat Mara een kadotje was!) Bij de 2de was ik er ook vroeg bij ivm nekplooimeeting ( dit gebeurt in de 13de week!) en omdat ik bij 6 weken bloedingen had!

Maar ik zou er gewoon een uitkiezen en bellen!!

Liefs,
Marieke
Dochter Mara en zwanger 40+2

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben met 8 weken voor het eerst naar de verloskundige geweest, als ik jou was zou ik nu alvast bellen wie weet moet je over 2 weken al langs komen en het is vaak erg druk.

Groetjes mama v Isabel (6 mnd)

Hoi hoi,

Je kunt het beste gewoon even bellen naar de praktijk waar je naartoe wilt gaan.
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap (werd uiteindelijk een miskraam) al met 8 weken geweest voor de intake. Is namelijk ook wel handig omdat je vaak een verwijsbrief meekrijgt voor een nekplooimeting bij de 12 weken (als je dat wilt). Daarvoor moet je vaak naar een diagnostisch centrum en die hebben het meestal erg druk.

Dus gewoon even bellen, dan weet je het vanzelf!

Succes!

Groetjes,
Maike
24w+4d zwanger

he bedankt dames, ik ga gelijk even rond bellen.

Maar waar is de nekploei voor???

Terug
Bovenaan