verloskundige

Hallo allemaal!

Ik ben zo'n 8 weken zwanger(van ons eerste kindje)  en ga volgende week voor het eerst naar de verloskundige. Nou weet ik dat ze vragen gaan stellen over erfelijke ziektes enzo, je wordt gewogen, en je urine mee moet nemen. Wat ik me afvraag is of ze dan ook naar het hartje gaan luisteren en wat me nog meer te wachten staat.

Er is vast wel iemand die hier ervaring mee heeft

groetjes dametje

Van harte gefeliciteerd!!!
De eerste afspraak bij de verloskundige duurde hier zo'n 45 min. Idd. allerlei vragen over erfelijke ziektes en aangeboren afwijkingen in de familie. Maar ook vragen over je levensstijl (roken/drinken/drugsgebruik/werk)  en natuurlijk over de datum laatste menstruatie en duur van je cyclus.
Ook werd er bloed afgenomen. Je bloed wordt op allerlei dingen gecontroleerd, ook hiv. bijv. Als laatste probeerde de vk naar het hartje te luisteren, maar dat lukte bij ons de eerste keer nog niet. En ik kreeg een formulier mee voor een echo afspraak. Mijn verloskundige heeft zelf geen echo apparaat en de echo's worden gemaakt bij een echobureau.
En dan kregen we nog een berg reclamemateriaal mee met knuffeltjes en proefmonstertjes.

hey hoi
ik ben voor de derde keer zwanger en ze kende me nog van de tweede zwangerschap.
dus de intake gesprek bij ons ging sneller. maar klopt inderdaad dat die ongeveer 45 min duurt. verder meten ze je bloeddruk. kreeg een papier mee om ergens bloed te prikken doen ze bij ons niet zelf. en normaal maken ze als goed is een afspraak voor een echo die doen ze bij ons ook niet zelf.(ik  had de termijn echo al gehad i.v.m.  bloed en stolsel verlies.)  bij ons is het pas na 12 weken dat ze een hartje gaan luisteren aangezien het dan veel beter wil.
en kreeg een tas van zwitsal mee met een knuffel, proef  zalfjes en folders met info en tijdschriften leuk om te lezen de tijdschriften.
zo  gaat het ongeveer bij ons, verschilt dus ietsjes denk ik per regio.
groetjes van mij

Terug
Bovenaan