verloskundige

Ik ben heel benieuwd of julie tevreden zijn over jullie verloskundige. Ik ben nu zwanger van de tweede en zie best tegen de bevalling op omdat ik de verloskundige weinig invoelend vind. Mijn eerste bevalling was een vreselijke ervaring. Als ik mijn angsten bespreek over de tweede bevalling probeert ze ze weg te vegen en neemt me niet serieus. Ze is zelf een nuchter type.
Ik heb geprobeerd om naar een andere verloskundige prakttijk te gaan maar dan mag ik niet meer thuis bevallen omdat dat buiten de regio is. En ik wil gewoon heel graag thuis bevallen.

Ik heb bijna elke keer een andere verloskundige en de 1 die leeft zich wat meer in/lijkt wat geinteresseerder dan de ander. Toch vind ik het niet zo erg als ze wat ´zakelijk ´ zijn. Zolang ik met de bevalling maar op ze kan rekenen en mijn vragen beantwoorden tijdens de bezoekjes. En dat laatste doen ze tot nu toe. Ik maak me er zelf niet zo druk over, ik ben dan misschien ook wel n beetje nuchter ingesteld.

groetjes mij.(ik ben trouwens voor de 1e keer zwanger)

Tjeetje...het is alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik was ook niet tevreden over mijn vk van mijn vorige bevalling. Ik heb me ontzettend alleen gevoeld tijden de hel wat men bevallen noemt, en heb dan ook nu gekozen voor een andere praktijk. En tot nu toe ben ik erg blij met deze keuze. Ze neemt me serieus en ziet echt dat ik me behoorlik zorgen maar over de bevalling.

Ik zou als ik jouw was goed nadenken of je deze vk langs je bed wilt tijdens je bevalling. Als dat niet zo is, dan zou ik het nog 1 keer duidelijk maken bij de vk en als je dan nog het gevoel hebt niet serieus genomen te worden...zoek een ander!! Het is zo belangrijk om goede steun te hebben..zeker na een drama als de vorige keer!!!

Succes!!!

En als je vk echt zo weinig invoelend is en je zo weinig gehoor vindt bij haar, overweeg dan eens een klacht in te dienen bij de klachtencommissie van de knov (de bond van de verloskundigen). Die nemen je heel erg serieus. Je moet je toch overleveren aan de verloskundige tijdens de bevalling. En hoe banger je bent, hoe moeilijker het gaat. Heb je vorige keer door haar zo'n zware bevalling gehad? Nam ze je bijv toen ook al niet serieus? Of heeft ze je best wel goed geholpen?

Ik heb ook best moeite met mijn verloskundige. Ze heeft de bevalling goed begeleid, maar had totaal geen oog voor het verdriet dat ik had (had net een dag voor de bevalling gehoord dat een dierbaar iemand snel zou overlijden...en dat gebeurde kort na de bevalling ook). Ik heb een post-natale depressie gehad dat ongeveer een jaar duurde. Ik wilde eerst niet meer zwanger worden omdat ik heel veel angst had dit weer te moeten doormaken. Uiteindelijk heb ik na 2 jaar toch weer de knoop doorgehakt. Toen ik 2 mnd zwanger was kwam ineens alle angst en verdriet weer boven en bleek dat ik nog veel onverwerkte emoties had. Toen ik huilend bij de verloskundige zat was het enige dat ze zei; tsja...een bevalling is niet niks en ging toen over op de routine-controles.
Via de huisarts heb ik gelukkig hulp gekregen.

Hoi

Nee, ik ben absoluut niet tevreden over mijn verloskundigen. Ik werd bij mijn eerste na 27 weken opgenomen in het ziekenhuis. En terwijl mijn kamergenotes allemaal bezoek kregen van hun vk, heb ik nooit meer iets van ze gehoord, zelfs geen telefoontje. En na de bevalling (ks) kwamen ze wel de nacontrole doen. Dat was 1 minuut werk. De rest van de tijd heeft ze met de kraamhulp staan roddelen over haar collega'-verloskundige. Vervolgens kwam de dikke rekening. Gelukkig mocht ik doordat ik een ks heb gehad bij onze tweede door de gyn begeleid worden in het zkh. En dat zijn me een partij fentastische mensen, stuk voor stuk. Ik bof dus dat ik niet meer naar die praktijk hoef.

Maartje

Terug
Bovenaan