Verloskundige

Vandaag hadden we de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik had gehoopt op nog een echo, maar helaas. Wel hebben we voor het eerst het hartje gehoord. Wouw, dat was echt geweldig!! Had het hartje wel al gezien, maar nog niet gehoord.
Maar goed, wat een informatie allemaal zeg!! Ik dacht dat we al een hoop hadden geregeld, maar dat viel allemaal vies tegen. Gelukkig hebben we nog een half jaar. Ik moet nu met 16 weken weer op controle, dus over 3 weekjes! Ik krijg dan geen echo. Die krijg ik pas met 20 weken.
Nu denk ik er over na om met 16 weken een zogenaamde "pretecho" te laten maken.
Heeft iemand van jullie ook dit idee? Of wachten jullie tot de 20 weken?

Liefs Sonja

Hoi Sonja,

Ja, als je toch eigenlijk een echo had verwacht, valt dat wel een beetje tegen. Bij mijn vk hebben ze nog geeneens een echoapparaat, dus behalve termijn echo, en 20-weken echo krijg ik verder niks aangeboden. Ja, groeiecho's als ik na de 30 weken ben, om te kijken hoe groot deze boef word.

wat moet je allemaal nog regelen dan (schiet hier gelijk in de stress of ik wat over het hoofd heb gezien....)

Wij gaan ws wel een pretecho doen, maar weet ook nog niet wanneer. Weet niet wanneer je het kindje het mooist op beeld krijgt. Want dat is wel in bepaalde weken, maar ja, welke?

Wij krijgen ook maar 2 echo's jammer genoeg.. Onze vk heeft ook niet zo'n apparaat. Ik denk niet dat wij voor een pretecho gaan, maar als we dat wel doen denk ik juist rond de 30 weken.. staat me iets van bij dat dat een mooie periode is, maar dat weet ik niet zeker hoor..
voor mijzelf is dat wel zo, dan heb ik elke 10 weken een echo, goed verdeeld!
Liefs Mij

Hai Sonja,

Ik herken jouw verhaal een beetje.. Toen ik in verwachting was van mijn zoontje had die vk ook geen echoappartuur.. Ik kreeg 2 echo's 10w en 20w.
Ik zou niet een pretecho laten maken met 16-17 weken.. Maar wachten tot na de 20 weken.. Als je eerst maar 10 weken moet wachten tot een echo en je hebt de 2e gehad, duren de laatste 20 weken erg lang..

Je kan ook kiezen voor een 3d echo. Dat is echt heel gaaf..

Grtjs,

Terug
Bovenaan