verloskundigen in tweestrijd???

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Eigenlijk ben ik niet van het reageren of een topic openen, maar er is iets wat mij nu wel zorgen baart.

Mijn bloeddruk is steeds aan de hoge kant en steeds 1 eiwit  plusje. En heel veel vocht vasthouden. Na het bloedprikken is er niets uitgekomen om ons zorgen over te  maken.  Op de echo had hij gezegd dat er niet heel veel vruchtwater was en dat het kindje goed op de groei lag. Verder had hij gezegd dat ik er op moest rekenen dat ik de 40 weken niet vol zou maken en dat wanneer de baby zich met week 39 niet zelf aan zou kondigen dat hij mijn dan een handje zou helpen. Dit was vorige week donderdag.

Gisteren dus weer trouw op controle met mijn urine. Bij een collega van mijn eigen vk. Mijn bloeddruk was opeens 140/75. geen eiwit sporen te vinden en ze vond het vocht en het vruchtwater reuze meevallen. We moesten er maar op rekenen dat de baby rond week 41 zou komen.

Aan de ene kant waren we beide heel erg opgelucht, maar andere kant is het totaal het tegenovergestelde van wat mijn eigen vk gezegd had. Ik kan maandag pas weer bij mijn eigen vk terecht. Maar ik zit nu heel erg in tweestrijd, wat moet ik nu denken en verwachten. Je kunt toch niet binnen vier dagen zoveel vruchtwater produceren dat het er normaal uitziet. Of dat je bloeddruk van 155/95 terug zakt naar 140/75....

Zijn er dames die hier tegen aangelopen zijn?

Groetjes Evy

hey

ik ben ook niet zo snel van de forums maar ik heb nou ook in zo situatie gezeten maar de verloskundige zei tegen mij dat iedereen anders hoort wat betreft je bloeddruk op meten dan maar als je het niet vertrouwd kan je toch altijd even je huisarts bellen en vertellen wat er gebeurt is en vragen of hun je bloeddruk willen op nemen dan kunnen hun je meschien gerust stellen ben zelf nu 37 weken zwanger en ook gister op controlle geweest en mijn bloeddrukk is ook gigantich om hoog gegaan van 120/65 naar 140/80 maar zij zei tegen me dat ik met niet druk moest maken dus dat probeer ik dan ook maar ,meid als het je echt niet lekker zit gewoon even je huisarts bellen

groetjes lydia 37w

Hoi!

Ik loop in verband met te hoge bloeddruk al vanaf he begin van de zangerschap in he ziekenhuis. Nadeel is dat ik elke week door een ander gezien wordt. Vorige week controle door een arts-assistent 120/80; ik mocht bes een week overslaan met de controle. Direct daarna had ik een afspraak met de voorlichtingsverpleegkundige, zij mat 130/90! Ik heb toch voor de week erna een afspraak gemaakt. Controle door een verpleegkundige 140/95... Nu blijkt dat de bewuste arts-assistent altijd heel laag meet. Dus als ik volgende week weer bij hem op controle moet laat ik mijn bloeddruk ook door een collega meten. (Stel dat de arts-assistent 130/90 meet, dan is het dus eigenlijk 140/100!)
Blijft lastig die bloeddruk!

Groeten, Elinesmama

Terug
Bovenaan