Vermaak dreumes 1,5 jaar

<p>Hellootjes,</p><p>Zou graag wat meer ideeën inspiratie willen over hoe ik mijn dreumes van 1,5 jaar kan vermaken. </p><p>Hij is lekker druk vrolijk mannetje die heel behendig is. Dol op overal op klimmen. Weinig geduld en kan nog niet praten op de woordjes die en kijk na dan. Begrijpt wel heel veel en weet ook wat wat is als ik het benoem. </p><p>Zou graag wat meer creatief willen zijn of spelletjes doen. Met tekenen word er voornamelijk gekauwd op de potloden en waskrijtjes eet hij op het papier wordt verscheurd..</p><p>Heeft genoeg speelgoed maar aandachtsspanne van een goudvis haha. </p><p>Wat doen jullie nu voornamelijk? Het is ook zo koud buiten...</p>
 
Hoihoi,

Gezien hij zo actief is kun je een parcours in huis maken. Onder de tafel door, over kussens, etc.
Je kan ook vinger verf kopen en je zoon bijvoorbeeld in een grote doos zetten, lekker kliederen aan de binnenkant van de doos! Laat hem desnoods alleen een luier dragen en stook de kachel iets hoger :)
Je kan ook buiten naar binnen halen, voelen en ontdekken met takken, bladeren, steentjes, zand etc. Desnoods een blote voeten pad in huis met deze artikelen.
Je kan ook eens kijken naar Loose parts, Pinterest staat er vol mee!

Succes en veel plezier :)
 
Die korte concentratie boog is herkenbaar en heeeel normaal op deze leeftijd! Ik werk op een kinderdagverblijf op een dreumes groep en alles is idd echt hooguit 5min leuk en ze kunnen op deze leeftijd nog net niks goed zelf..

Ik heb 2 dochters, 3 jaar en 17 maanden. De oudste kon vanaf 2-2.5 jaar wat langer en geconcentreerder spelen,daarvoor moet je er gewoon nog niet teveel van verwachten. Nu ze 3 is, wordt alles nóg makkelijker en vraagt ze echt weinig aandacht en kan ze zomaar een half uur verven en dan weer een half uur kleien.

De jongste van 17 maanden is ook nogal druk en levendig. We bouwen veel met de duplo, dat vindt z e echt leuk. Verder is ze altijd heel druk met e een mand knuffels en balonnen en autootjes. En dansen op muziek is favoriet.

2x per dag een uur naar buiten. Vandaag ben ik 2x een uur naar de speeltuin geweest. Ze vindt schommelen fantastisch en rent achter de bal aan of gaat 100x van de glijbaan. Of we lopen een stuk door de straat met haar poppenwagen of gaan de eendjes voeren. Maar ik ga echt altijd 2x per dag op pad! Even luchten! Heeft zij nodig en ik ook ;)

We bouwen binnen ook parcoursen met kussens en krukjes en stoeltjes. Dat vinden ze fantastisch.

Overigens vindt ze kleuren wel heeeel leuk (met baby stiften) en stickers plakken snapt ze ook. Daar kan ze best een poos zoet mee zijn. Ook met waterverf. En ik heb raamstickers en krijtjes voor op het raam, erg leuk! Ik heb ook een magneetbord en grote houten magneten, ook een succes!
 
Mijn kleine jongen is ook 1,5. Hij is opzich niet zo'n wildebras, maar wordt vaak wel baldadiger als hij zich verveeld. Dus zodra ik merk dat hij zich verveeld, haal ik speelgoed waar hij dan al een tijdje niet mee heeft gespeeld weg en haal ik weer ander speelgoed van zolder. 
Sowieso niet teveel speelgoed voor die kleintjes neerzetten, als ze teveel speelgoed hebben, weten ze niet waar ze moeten beginnen en spelen ze overal maar heel kort mee, omdat er zoveel te doen is! Dat werkt verveling in de hand, omdat ze niet goed leren om helemaal op te gaan in 1 soort speelgoed. Vuistregel is volgens mij iets van leeftijd in maanden / 3 (of 4, weet ik niet meer precies). Maar dan heeft je kindje dus genoeg aan 6 stukken speelgoed. Ik neem dat iets ruimer, zijn houten boerderij met diertjes is gewoon 1 stuk speelgoed zegmaar.
 
Haha zo herkenbaar. Ik had precies hetzelfde kunnen schrijven. Ik probeer s ochtends regelmatig wat creatiefs te doen. Met een kwast met waterverf gaat nu aardig en klei vindt hij ook steeds interessanter worden. Als ik het maar kleine stukjes eraf halen en in het potje stoppen en dan alles er weer uit halen. Verder ga ik elke dag wel naar buiten en laat ik hem lekker lopen. Meestal even met een doel. Briefje wegbrengen, wat ophalen bij oma etc.
 
Dank jullie wel dit inspireerd mij zeker.
Ga sowieso altijd ook naar buiten hoor met hem. Maar kan niet echt overal met hem lopen omdat hij geen kindje is wat netjes aan de hand loopt. Ook stopt hij alles in zijn mond dus sommige dingen die genoemd worden lijken mij echt geweldig maar dat pakt dan toch anders uit dan de bedoeling is haha. 
Heb nu wel ontdekt dat er veel boerderijen in de buurt open zijn waar je de stallen in mag en dat is echt even een heerlijk uitje samen.
Het speelgoed uitdunnen was ook een goede tip! Raamstickers krijg ik morgen binnen en parcour van kussens en meubels verschuiven ook een succes. 
Bedankt voor de tips en nog meer altijd welkom
 
Terug
Bovenaan