Die korte concentratie boog is herkenbaar en heeeel normaal op deze leeftijd! Ik werk op een kinderdagverblijf op een dreumes groep en alles is idd echt hooguit 5min leuk en ze kunnen op deze leeftijd nog net niks goed zelf..
Ik heb 2 dochters, 3 jaar en 17 maanden. De oudste kon vanaf 2-2.5 jaar wat langer en geconcentreerder spelen,daarvoor moet je er gewoon nog niet teveel van verwachten. Nu ze 3 is, wordt alles nóg makkelijker en vraagt ze echt weinig aandacht en kan ze zomaar een half uur verven en dan weer een half uur kleien.
De jongste van 17 maanden is ook nogal druk en levendig. We bouwen veel met de duplo, dat vindt z e echt leuk. Verder is ze altijd heel druk met e een mand knuffels en balonnen en autootjes. En dansen op muziek is favoriet.
2x per dag een uur naar buiten. Vandaag ben ik 2x een uur naar de speeltuin geweest. Ze vindt schommelen fantastisch en rent achter de bal aan of gaat 100x van de glijbaan. Of we lopen een stuk door de straat met haar poppenwagen of gaan de eendjes voeren. Maar ik ga echt altijd 2x per dag op pad! Even luchten! Heeft zij nodig en ik ook
We bouwen binnen ook parcoursen met kussens en krukjes en stoeltjes. Dat vinden ze fantastisch.
Overigens vindt ze kleuren wel heeeel leuk (met baby stiften) en stickers plakken snapt ze ook. Daar kan ze best een poos zoet mee zijn. Ook met waterverf. En ik heb raamstickers en krijtjes voor op het raam, erg leuk! Ik heb ook een magneetbord en grote houten magneten, ook een succes!