vermaken

hallo
ik heb een zoontje van 8 en een halve maand
alles gaat prima alleen kan het kereltje zich overdag erg slecht vermaken
als hij even ergens mee gespeeld heeft begint hij al snel te jengelen
ik leg hem ook vaak even op zijn buik om hem te leren kruipen en zijn kunnen te ontdekken maar ook dat heeft hij met 10 minuten alweer bekeken
ik vind het zo lastig om hem de hele dag te vermaken ben s avonds doodmoe
hebben jullie tips?
gaat dit vanzelf over?
groetjes Linda

Hej,

Probeer hem uit te dagen met speelgoed die bij zijn leeftijd past. Een speelkleed met verschillende dingen eraan/ doos met plastic vormen. Te veel speelgoed is ook niet goed. Probeer juist variatie aan te brengen.

Succes en waarschijnlijk even een sprongentje

Zelf was ik al erg vroeg met voorlezen/plaatjes kijken begonnen. Wellicht is dat nog een ideetje? Al die kleurtjes vinden ze vaak erg leuk en je stem horen terwijl je dingen vertelt of voorleest, is ook erg fijn voor zo'n kleintje.

Ons zoontje is 9 maanden en kan zich gelukkig prima alleen vermaken.
Ik zorg wel, dat er altijd maar 1 ding in de box ligt waar hij mee kan spelen.
Meestal kijkt hij daar niet naar om en staat hij binnen 10 sec in de box te schateren en te dansen(kan hij wel een uur vol houden)
Ook zet ik hem wel eens een poosje in de kinderstoel met bv een folder(wel uitkijken dat ie niet als eten gezien wordt)kan hij ook uren zoet mee zijn.
Maar mij is altijd verteld,dat je om verveling te voorkomen elke keer met speelgoed moet afwisselen en niet alles tegelijk geven.

succes

hallo,

Jeper (7mnd)  kan ook niet zolang alleen spelen hij heeft ook zoiets van het is leuker met papa en/of mama tespelen, nu heb ik ondekt dat als ik hem op een speelkleed neerleg dat ik de kleed elke x op een andere plek neer moet leggen dan is het ineens weer leuk en dat geld ook in de box elke x anders neerleggen en elke x met een ander speeltje, dan zul je zien dat een speeltje ineens weer heel leuk is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt groetjes ger

Terug
Bovenaan