Verminderd vruchtbaar...? BV

Dag dames,

Ik heb 3 hele lieve, gezonde kinderen en het kriebelt af en toe flink voor een 4e.
Wij gebruiken momenteel geen anticonceptie al een maand of 5 (maar dit was omwille van medische redenen om eea uit te sluiten).
Nu kriebelt het een maand of 3 pas echt, voorheen wel "uitgekeken" om niet zwanger te worden.

Mijn jongste is nu bijna 2 en krijgt nog borstvoeding. Was niet helemaal volgens planning maar anders komt hij ook niet in slaap en bij pijntjes erg handig.


Omwille van enkele medische redenen (dat niets te maken heeft met een zwangerschap of vruchtbaarheidsgebeuren) heb ik een aantal maanden geleden mijn hormoonhuishouden laten checken en dat was in orde.

Nu voel ik dat ik morgen ongesteld ga worden en dit zal dus maand 3 zijn dat niet is gelukt, tot mijn verbazing eigenlijk....
Hebben jullie ervaring met zo lang borstvoeding geven en moeilijk zwanger worden? Mij lijkt borstvoeding als anticonceptie al lang verstreken omdat dit al twee jaar get geval is....


Liefs,
Ervaren en onzekere moeder (haha!)
 
Sorry maar hier is echt geen sprake van moeilijk zwanger worden. Misschien heb je het geluk gehad dat je bij al je vorige kinderen snel zwanger was, maar slechts 30% is binnen 3 maanden zwanger, 70% binnen 6 maanden en 80% binnen een jaar. Dus, gewoon nog even geduld hebben
 
1: dit is niet moeilijk zwanger worden, al kan dat voor jou anders voelen. Binnen 3 maanden is gewoon snel zwanger
2: van bv geven word je niet minder vruchtbaar, werkt al helemaal niet als anticonceptie (zullen we die fabel nou eens uit de wereld helpen?!?!) je cyclus kan er alleen van in de war raken. Dit haal ik niet uit jouw verhaal. Zodra je weer een enigszins regelmatige cyclus hebt maakt het al dan niet geven van bv geen verschil n
 
Hey, ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar verminderd vruchtbaar ben je over het algemeen pas als je een jaar probeert zwanger te worden en dat niet lukt
Borstvoeding kan ervoor zorgen dat het wat langer duurt voordat je een eisprong en menstruatie krijgt na de bevalling. Dan duurt het wat langer voordat je weer vruchtbaar bent, maar zodra je een cyclus hebt tussen de 28 en 35 dagen mag je ervan uit gaan dat je een eisprong hebt en dus vruchtbaar bent.
Maar 3 maand is nog echt te vroeg om te zeggen dat je verminderd vruchtbaar bent, tenzij je eerder verminderd vruchtbaar was door een medische oorzaak. Dan kan het wel, maar dat kan ik niet opmaken uit jouw verhaal ;)
 
Terug
Bovenaan