verminderd vruchtbaar

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal. We zijn nu ruim een jaar bezig om zwanger te worden. En zijn door gestuurd naar de gynocoloog. Na het eerste onderzoek was het meteen pats! Jullie kunnen zo niet zwanger worden want er is te weinig en weinig beweegelijk zaad aan wezig! Over drie maanden moeten we terug komen om te kijken hoe het dan is. Het kan veranderlijk zijn zeggen ze. Toch ben ik er niet gerust op. Als het echt zo verandlijk is moets het toch afgelopen jaar ook eens veranderd zijn en hadden we een kans moeten hebben om daar zwanger van te raken. Kortom de grootte vraag zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben of er ook midden in zitten? groetjes....

Hoi Anoniem,

Als het goed is hebben ze je ook uitgelegd dat sperma ± 3 maanden nodig heeft om gevormd te worden.

Een periode van oplettendheid van jou partner kan idd de kwaliteit van zijn zaad positief beinvloeden.

Niet roken,
geen alcohol (in mindere maten dan),
en de temperatuur van de balzak niet te hoog laten worden bijvb. geen saunabezoek, geen strak ondergoed of strakken broeken, zonder ondergoed slapen, dat zijn factoren die de kwaliteit van sperma verbeteren.

Kijk anders eens op www.fertiliteit.info,

Daar staat meer over jou vraag geschreven.

Succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs Lill

hoi Anoniem,

Wij hebben vorige week precies hetzelfde te horen gekregen! Weet je nog de aantallen? Wij hadden 3ml (ipv 20 ml) aanwezige zaadcellen waarvan 94 % onbeweeglijk. Deze week wordt bij mijn man een echo gemaakt om te kijken of hij een spatader heeft en zijn bloed is afgenomen om te kijken of er een bepaalde hormoon aanwezig is en over een maand wordt nogmaals zijn sperma onderzocht. Eind oktober krijgen we van alle onderzoeken de uitslag. Wij werden door de HA meteen doorgestuurd naar de uroloog, jullie niet??
Misschien leuk als we elkaar op de hoogte houden en als je een naam voor je zelf verzint zodat ik jou herkennen.
veel lief
Marielle

Hoi Anoniem,

Ik begrijp hoe rot je je voelt. Wij zijn 10 maanden bezig en al 3 keer naar de gynaecoloog geweest; ik heb geen eisprong. (ben in januari 1 keer ongesteld geweest en verder niet meer) en kregen vandaag te horen dat het zaad van mijn vriend een beetje minder vruchtbaar is dan gemiddeld. Moeten binnenkort weer terug komen, maar ik begin nu steeds meer te denken dat het ons gewoon niet gaat lukken. Minder vruchtbaar zaad is lastig, maar zonder eisprong lukt het helemaal niet.

Succes...

Liefs Jackje

Terug
Bovenaan