verminderdvruchtbaar

hallo allemaal. Ik zit niet op het goede forum. Maar ik heb het volgende probleem en had er een vraag over. Wij zijn pas naar de gynocoloog geweest om dat het maar duurde en duurde. Na een onderzoek meteen de oorzaak... Te weinig en niet goed bewegend zaad. Het haald de lange reis naar het eitje niet. We zijn erg geschrokken en het spookt door ons hoofd. Ze zeggen dat de kwaliteit wel steeds veranderd (niet bij ierdereen) En daarom word er over een paar maanden nog een keer gekeken. Heeft iemand het zelfde probleem gehad? hoe is het verlopen en hoe ben je uiteindelijk toch zwanger geworden. Kwaliteit verbeterd of hormoonbehandelingen?
alvast bedankt
 
Hallo,

Bij ons was te weinig zaad van slechte kwaliteit ook de oorzaak van het uitblijven van een zwangerschap. Op advies van de gyn. is mijn man toen 1000 mg vit. C per dag gaan slikken, dat zou een gunstige invloed op het zaad kunnen hebben. Ook lazen we in die tijd een artikel over een promotie onderzoek van iemand uit Nijmegen. Uit dat onderzoek was gebleken dat zink en foliumzuur ook de zaadkwaliteit kon verbeteren. Mijn man is toen ook (niet lachen) van die gravitamon pillen gaan slikken voor zwangere vrouwen want daar zitten beide stoffen in. De kwaliteit van zijn zaad verbeterde inderdaad, al waren er nog wel 4 ivf pogingen voor nodig om zwanger te raken, maar dat had ook met mij te maken. Inmiddels ben ik overigens wel voor de tweede keer na die ivf-behandelingen spontaan zwanger en verwacht onze derde over een maand! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Geef de moed dus niet op hoor!
Joke
 
Hoi,

Bij mijn man werd ook tot 2x toe te weinig en niet goed bewegend zaad gevonden. Na paar maanden echter was alles weer prima in orde. Hij was in de tussentijd wel boxershorts gaan dragen. Al met al ben ik na anderhalf jaar zwanger geworden (duurde dus wel lang maar wel spontaan).

Succes!
 
schijnt echt zo te zijn dat de kwaliteit veranderen kan. Hebben ook dit te horen gekregen, we zouden geen of een hele kleine kans op zwangerschap hebben. Inmiddels twee miskramen achter de rug, een gezond zoontje en ben nu weer zwanger. Vier keer spontaan zwanger dus (helaas wel 2 keer mis gegaan). Blijf moed houden!
 
Terug
Bovenaan