vermoedt langer zwanger

A

Anoniem

Guest
ik vermoed dat ik langer zwanger ben de hele zwangerschap al, maar ik voel echt specifiek het hoofdje en het kindje is na mijn idee al wat ingedaald enz.
bij de eerste controle zei de verloskundige al dat ze mijn baarmoeder voelde(ikw as toen 9 weken en 5 dagen volgens de echo)maar had toen ook ontzettend veel stress en 2weken terug met de controle dacht de andere vk(k heb er 3) ook al dat ze het hoofdje voelde , maar schijnt nog niet te kunnen want was toen 25 weken bijna 26 weken.

heeft iemand dit ook meegemaakt?

Hi Vlindertje,

Heb je geen 12-weken echo gehad?? Rond die periode kunnen ze de zwangerschapsduur het beste bepalen. Daarna kunnen kindjes een verschillend groeipatroon laten zien. Volgens mij zeggen de metingen van een vk vrij weinig.  
Als je echt twijfelt, zou je nog eens echo kunnen laten maken. Dan heb je wat meer zekerheid.
Voor wat betreft het indalen: kindjes beginnen al vrij vroeg met het oefenen voor indalen. In mijn vorige zwangerschap voelde ik dat ook al vrij vroeg.

Heb je al eerder een kindje gekregen waardoor je het indalen herkent?

Groetjes,

Toch hebben wij, ondanks de termijnecho, altijd van mening verschilt met de gyn en vk!
Onze dochter was volgens hen uitgerekend op 25 september en volgens ons op de 16e.
Toen ze geboren werd op de 28e was ze 4685 gram en 56 cm en zei zelfs de gyn dat ze er misschien toch naast hadden gezeten! Helaas doen ze niks met jouw gevoel....
Groetjes,

Nathalie
trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Terug
Bovenaan