Vermoeidheid en sociaal leven

<p>Beste mama’s </p><p>ik ben nu 10 weken zwanger en ben zo verschrikkelijk moe.. het liefst doe ik naast mijn werk helemaal niks?. </p><p>Ik ben 22 dus ik heb ook nog jonge vrienden en die tonen er totaal geen begrip voor dat ik niet meer elke weekend wat wil doen.. </p><p>Ook voelt het alsof ik mijn vriend tot last ben omdat hij wel altijd graag overal heen vliegt ?</p><p>Hoe gaan jullie hier mee om?</p>

Ik zou zeggen, pak de rust die je nodig hebt!
Jammer dat je vrienden er geen begrip voor hebben. Het is ook nog best een ver-van-je-bed-show als je er zelf niet mee bezig bent. Ik zou zeggen wees daarom niet teleurgesteld en geef gewoon duidelijk aan hoe/waarom. (ga er even vanuit dat ze het al weten?)
In je tweede trimester krijg je vaak weer wat meer energie, en je bent al bijna zover! 
Succes!

Wat vervelend, maar heel herkenbaar. En ik ben dan bijn 31. Ook hier nog genoeg vrienden en vriendinnen die in een andere fase zitten, wat prima is en heerlijk om van de zijlijn mee te genieten, maar niet altijd haalbaar meer is voor mij (en zou ik ook niet meer willen). Heeft hier in begin ook voor de nodige onrust gezorgd maar door duidelijk te blijven in wat ik wel en niet wilde hebben we er allemaal een weg in gevonden. 

wat betreft die vermoeidheid, tot een week of 15 kon ik amper iets naast m’n werk, 10min stofzuigen was me al teveel. Mijn vriend snapte dat toen ook niet helemaal, categoriseerde het eerder onder luiheid. Heb mij daar niks van aangetrokken, ik wist dat t écht geen aanstelleritus was. Gewoon je rust nemen! 

iedereen waar ik het meest mee om ga, weten van de zwangerschap af. Het voelt inderdaad alsof ze me allemaal lui vinden of iets? ik was voor de zwangerschap ook niet iemand die ieder weekend op stap ging of overal naartoe ging. Ik hang liever in het weekend op de bank voor een filmpje ofzo met wat hapjes ?.  

Ik probeer me er ook niet teveel van aan te trekken, maar vanavond deden ze allemaal niet erg aardig omdat ik niet wou afspreken. Wat zijn dat dan voor vrienden denk ik dan? 

Nou wat medelevend zeg! Je vrienden voelen natuurlijk niet wat jij voelt. Meid, je bent niemand tekst en uitleg schuldig hoor. Je leven gaat ZO veranderen. Jij bent straks bezig met de babykamer en andere voorbereidingen en je vrienden gaan dan waarschijnlijk nog steeds party hardy. Je kunt er met ze over praten en klaar. Heb je geen lieve zussen,nichten, tantes etc naast je moeder met je wie af en toe een gezellig avondje en middagje kunt plannen en bij wie je je kunt uiten?
Fijne avond en groeten van een “luie” moeder die aan het bankhangen is ☺️

Ik was ook zóóó moe rond die tijd, een paar weken later had ik gelukkig weer al mijn energie terug.
En wat betreft hoe je ermee om moet gaan; lekker thuis blijven als je daar zin in hebt. Begrip van je vrienden zou fijn zijn maar is niet het belangrijkste. Je vriend kan gewoon lekker iets gaan doen met zijn eigen vrienden als jij daar geen energie voor hebt.
Ik zit nu zelf in mijn derde trimester en voel me nu nog steeds fitter dan in het eerste trimester dus hopelijk voel jij een over een paar weken ook minder moe. 
Geniet er van en ga lekker op de bank series kijken op Netflix als je vrij bent!

Ik ben ook 22 en ook 10 weken zwanger. Ben ook zwaar vermoeid en meer een deel rookt van me vrienden. Dus zie ze bijna niet. 
Gelukkig hebben ze hier wel begrip.

Als ze bij ons zijn wordt er in mijn omgeving niet gerookt en als ik moe ben ga ik gewoon maar bed. 

Met me vriend gaat in overleg vaak is die dan 1 avond in weekend bij vrienden en blijf ik thuis en de rest van weekend hebben we thuis. 

Maar we overlegen het altijd hij vindt vooral lastig omdat hij weet dat ik het altijd gezellig vindt om mee te gaan. Dus hij voelt zich mee schuldig dan ik.

Terug
Bovenaan