vermoeidheid, gaat het over

Beste moeders,
even een vraag voor degenen die de hele zwangerschap last hebben gehad van erge vermoeidheid. Gaat dit over? ik begrijp de eerste weken/maanden nog even niet, maar daarna.... krijg ik weer mijn energie terug die ik had voor de bevalling? ik ben nu al 8 maanden een wrak in vergelijking met voor de zwangerschap namelijk en ben er nog steeds niet aan gewend!
 
Ik heb niet zo heel veel last van vermoeidheid gehad maar misschien een open deur: neem zoveel mogelijk rust als je kindje geboren is. Ga zelf ook een middagslaapje doen als je kindje slaapt en ga lekker vroeg naar bed, dat is echt geen overbodige luxe.
Succes.
Masja
 
Hoi,

ik herken het probleem, maar geloof mij, je zit vol met adrealine en je kan de hele wereld aan als het geboren is. Eet dan gezond en het komt allemaal goed. Dit is mijn ervaring
 
Hoi bijna-mama
Ook ik was de hele zwangerschap extreem moe, de laatste weken sliep ik 20 uur per dag!
Na de bevalling bleef ik erg moe, terwijl mijn bloed wel goed was
Ik ben ongeveer 6 weken na de bevalling begonnen met licht te sporten 2 keer per week, en ik heb bijna elke dag wel een stuk gewandeld (dit ging niet hard,maar ja, het is toch beweging he), soms viel ik onderweg bijna in slaap :)
Pas na 6 maanden zag ik iets verbetering, nu is mijn dochter 10 maanden en nog ben ik soms erg moe en voel ik me licht in mijn hoofd en duizelig, dus ik ben er nog niet helemaal vanaf, maar op zich gaat het nu wel, ik ben gewend aan mijn nieuwe leventje, en de stress is nu een stuk minder
Ik werk nu 1 dag in de week (ook omdat ik na de bevalling het niet zag zitten om meer te gaan werken,ik zat zelfs te overwegen om helemaal te stoppen,gelukkig niet gedaan dus)
Als advies kan ik je geven om er niet teveel aan te denken, al die verhalen van vrouwen die straaaaaalen en vol met energie zitten, dat gaat dus niet altijd op.
Ga niet zitten wachten op je nesteldrang want dat zal ook wel niet komen als je zo moe bent, en neem genoeg rust, maar niet teveel (daar is het bij mij fout gegaan, doordat ik echt niks meer deed ben ik veel te veel aangekomen, 30 kilo)
En probeer toch elke dag wat beweging te nemen, stukje wandelen, lekker in de buitenlucht
Succes met je bevalling
 
Ja hoor, bij mij kwam mijn oude energie weer helemaal terug. Ik ben 7 aug. bevallen van een dochter (schatje!) en sinds een paar weken voel ik me gelukkig weer helemaal de oude als van voor de zwangerschap. Echt heel erg genieten om weer van alles te kunnen ! Maak je maar geen zorgen...
 
Nou ik heb die adrenalineshot dan zeker ff gemist na de geboorte van mijn kind. Ik straal nog steeds niet van de energie, ben vaak moe en voel me zelden meer fit sinds mijn kind geboren is en dat is toch zeker al 11 maanden geleden.
 
Ik was ook enorm vermoeid tijdens de zwangerschap, ik kreeg niks meer voor elkaar en op het eind al helemaal niet meer. Ik heb wel energie terug gekregen na de bevalling (is nu drie weken geleden). Ik ben wel in de avond kapot van al dat rennen door het huis, wassen, koken, baby verzorgen, 's nachts eruit..........het is de vermoeiendste ' baan' die ik ooit gehad heb (maar ook de mooiste). Maar gelukkig kan ik me wel weer normaal bewegen en flink lopen zonder meteen enorm vermoeid te raken. Ik geniet nog elke keer als ik me buk om iets op te rapen, dat gaat zo gemakkelijk nu zonder die enorme buik, heerlijk!

groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan