vermoeidheid

Hallo!

Eind augustus ben ik moeder geworden van onze lieve zoon Pepijn. Alles gaat prima en ik geniet met volle teugen van hem! Er is alleen 1 maar.. ik ben en blijf zo ontzettend moe..! Ik heb bijna dagelijks het gevoel dat ik mezelf door de dag heen moet slepen en dat de tijd uit mijn handen vliegt. ik wil zoveel maar kom tot bijna niets..
Herkent iemand dit..? Weet niet zo goed wat ik er mee moet, wil eigenlijk ook niet direct bij de dokter op de stoep staan...

Gr. Marit

Hoi,

ik herken het wel hoor..
ik werk part-time maar ben ondertussen ook full-time moeder.
dat vergt een hoop energie van je.
ben wel een beetje aan het ritme gewend nu, maar sinds gisteren bv is merel beetje ziek. heeft uitslag van waars fruithapje. en heeft de halve nacht wakker gelegen, soms huilen maar meer brabbelen.
Normaal slaapt ze gewoon de nacht door, dus ik was vanmorgen (en nu nog) helemaal uitgeput.

Als jezelf denkt goed te doen om er eens met de dokter over te praten zou ik dat gewoon doen.

succes.

Ohh hou op schei uit! Ik weet er alles van.
Mijn mannetje is nu 4,5 maanden oud en slaapt pas sinds een paar weken een beetje door. Al met al hebben we dus zo'n dikke vier maanden gebroken nachten gehad. Dat in combinatie met herstellen van een zware bevalling en het wennen aan het nieuwe moederschap maakte mij een wrak....hahah.
Nee echt......ik ben nog nooit van me leven zoooooo verschikkelijk moe geweest. Echt niet normaal.

Moet er wel bij zeggen dat het steeds beter gaat. Ben al een tijd herstelt van de bevalling (maar ook dat duurde veel langer dan verwacht) de nachten krijgen we weer terug en ik vind steeds meer mijn draai in het moederschap maar mijn god....wat waren mijn wallen groot.

Dus ik ben bang........dat t er wel bij hoort. Misschien dat de een er gevoeliger voor is dan de ander maar het is gewoon heel zwaar die eerste tijd.

Maar ik merk echt dat de energie weer terug komt. In het begin had ik echt geen fut om andere dingen te doen, maar ik sport weer, ik werk weer, ik spreek af met vrienden en ga met mijn vriend leuke dingen doen. Met andere woorden: het normale leven is weer terug en dat is wel zo lekker.

Nog even doorbijten dus (ben ik bang). Maar het komt goed!!

Hoi Marit,

Is je bloed onlangs nog eens gecontroleerd op bloedarmoede? Vermoeidheid is daar namelijk een symptoom van. Als je genoeg slaap krijgt zou je nu toch niet meer zo vermoeid moeten zijn! Ik ben begin augustus bevallen van onze zoon Tijs en voel me al lange tijd weer lekker fit.
Als je borstvoeding geeft kan het ook daar mee te maken hebben. Het kost immers veel energie om borstvoeding aan te maken. Ik heb in het begin ook borstvoeding gegeven, maar doordat ik ziek ben geweest in het kraambed is het uiteindelijk niet goed op gang gekomen. Mijn lijf kon het gewoon niet aan, en herstellen van buikgriep en ook nog volop borstvoeding maken.  

Ik hoop dat je je snel weer fitter voelt!

Groetjes,
mama van Tijs  

Hoi,

Ik had dit in het begin niet maar toen mijn man na 4 weken ging werken en ik er overdag alleen voor stond met nog een meisje van toen 2,2 jaar had ik er wel flink last van.
Yari sliep ´s nachts niet door en ´s morgens was Yenna er wel weer om 7.00 uur.
Ik ben toen vitamine pillen gaan slikken , gezond en gevarieerd aten we altijd al en binnen een paar weken was ik al helemaal de oude.

En inderdaad misschien ff je bloed laten controleren voor de zekerheid.
En zeker als je het echt niet lekker zit gewoon ff naar de huisarts gaan.
Die zijn ervoor !!

Succes ermee !

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan