vermoeidheid

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje Senna is 6 maanden!! Hij is enorm lief, lacht de hele dag en wil lekker
veel knuffelen.
De nachten zijn alleen wat minder, hij word vaak wakker voor zijn speentje of is helemaal klaarwakker en wil niet meer slapen.
Op zich is dat niet zo erg maar ik werk ook 4 dagen. Ik werk in de horeca en door omstandigheden heb ik de afgelopen 3 maanden en moet ik nog 2 maanden 4 avonden in de week werken.
Ik ben hierdoor erg vermoeid en kan weinig van mijn zoontje hebben. Als hij even huilt of niet mee werkt met zijn luier verschonen ben ik snel geirriteerd. Ik probeer het niet te laten merken aan hem maar dat lukt niet altijd. Ik vind dit erg vervelend en voel me hier niet altijd fijn over.
Hebben meer moeders hier last van?????
Liefs Monique

hoi monique

ja heb er ook helaas last van en dan baal ik zo van me zelf. sverre kan er niks aan doen is zo'n lekker ding. ik werk zelf 4 nachten en dat is best heftig om daarna nog effen mama te zijn.

maar nu heb ik de hulp ingeroepen van oma en dat werkt perfect. ik pas op de honden als zij er niet is en als ze er weer is kan ik slapen. en past zij op sverre.

en in het weekend past papa meestal op amders trek ik het echt niet.

nou ik ga slapen heb nu lekker 3 dagen vrij.

doei doei lucy

Hoi Monique,
Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Voor een kind zorgen is gewoon heel vermoeiend soms, zeker als ze s'nachts gaan spoken. Dat je soms geirriteerd raakt, is heel normaal. Ik denk dat heel veel moeders dat hebben, het hoort alleen niet in het 'roze-wolk-plaatje' en daarom laten de meeste moeders het ook niet zien. Voel je niet te schuldig, jij bent ook maar een mens.
Probeer als je heel moe bent wel een oppas in te schakelen, al is het alleen maar om zelf wat langer te kunnen slapen. En de horeca is gewoon heel vermoeiend (geestelijk en lichamelijk). Ik weet er alles van, heb het 17 jaar gedaan. Pas toen mijn derde kind geboren werd, ben ik gestopt.
Volgens mij zag ik ook ergens bij een ander onderwerp dat je kindje overdag ook weinig slaapt, dat is ook extra vermoeiend voor jou. Probeer jezelf dus zoveel mogelijk te ontlasten. Kinderen hebben is echt super, maar niet altijd makkelijk.
Ivy

Hoi Monique,
Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Voor een kind zorgen is gewoon heel vermoeiend soms, zeker als ze s'nachts gaan spoken. Dat je soms geirriteerd raakt, is heel normaal. Ik denk dat heel veel moeders dat hebben, het hoort alleen niet in het 'roze-wolk-plaatje' en daarom laten de meeste moeders het ook niet zien. Voel je niet te schuldig, jij bent ook maar een mens.
Probeer als je heel moe bent wel een oppas in te schakelen, al is het alleen maar om zelf wat langer te kunnen slapen. En de horeca is gewoon heel vermoeiend (geestelijk en lichamelijk). Ik weet er alles van, heb het 17 jaar gedaan. Pas toen mijn derde kind geboren werd, ben ik gestopt.
Volgens mij zag ik ook ergens bij een ander onderwerp dat je kindje overdag ook weinig slaapt, dat is ook extra vermoeiend voor jou. Probeer jezelf dus zoveel mogelijk te ontlasten. Kinderen hebben is echt super, maar niet altijd makkelijk.
Ivy

Hoi Monique,
Ivy

Hoiii,

vandaag ben ik op stap geweest en onze dochter bleef bij oppas.
In de avond merk ik dat ik dan veel meer verdragen kan en geduld heb dan wanneer ik de hele dag al met haar doorgebracht heb.
Dus mischien kan iemand je ondersteunen???

Gr.

Terug
Bovenaan