Vermoeiend

<p>Hey dames, ik ben nu 22 zwanger en in blijde verwachting van een jongentje ! Mijn ex waar ik toen nog mee samen was, wilde dit kindje net zo graag als mij en zei dat het zijn leven zou “veranderen” in een positieve zin, hij wilde er alles voor doen zodat we een kindje zouden krijgen en als het dan zover was we gelijk zouden gaan verloven. Op het moment dat ik vertelde dat ik in verwachting was, wilde hij opeens een abortus en zou het zijn leven “verpesten” als ik het zou houden zou ik dan ook zijn leven verpesten. Hij kwam vervolgens vast te zitten voor een paar weken, en ik had gedacht dat zijn gedachtes wel weer een beetje waren veranderd op het moment dat hij vrij zou komen.. maar dit was niet het geval hij is eergisteren hier thuis gekomen en zegt dat hij er nu nog niet klaar voor is, en dat als ik het hou ik zijn hele leven verpest en zijn ouders van hem afpak omdat hij denkt dat zij dit niet zullen accepteren. Ik ben vastberaden en voel me al mama, ik ga het hoedan ook niet laten weghalen.. en dat had ik hem ook duidelijk gemaakt, een paar uur laten stond hij weer voor mijn deur en begon hij met dreigen, als ik de baby niet laat weghalen gaat er iets gebeuren met ons “allerdrie” ondanks dat ik hem al 4 jaar ken had ik nooit gedacht dat hij me zoiets zou aandoen. Hij blijft dreigen met het feit dat er iets gaat gebeuren als ik het hou, ik weet ergens dat als hij zulke dingen zegt hij het ook echt meent. Voor mijn eigen veiligheid en die van mijn kindje wil ik van hem af.. ik heb er ook de energie niet meer voor, het voelt alsof ik nog een groot kind erbij heb.. nu heb ik uit angst gezegd dat ik een abortus zou doen, ( dit ga ik natuurlijk niet doen ) maar dit ga ik hem wel laten denken zodat ik van hem af ben en hij stopt met het bedreigen van mij en mijn familie.. Eerlijk gezegd weet ik niet waartoe hij echt in staat is en of hij het echt zo doen, maar voor mijn eigen veiligheid en die van mensen om mij heen heb ik geen andere keuze dan hem dit te laten denken.. </p>

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Maar mijn god wat heftig! Zou je aangifte kunnen doen van bedreiging en je familie ook? Probeer het eens op te nemen als hij weer dreigt. Het gaat natuurlijk opvallen als je straks met een buik rond loopt. Misschien kan je proberen om met zijn ouders te praten? Of zijn die net zo. 
Zorg in elk geval dat je niet alleen komt te zijn met hem. Dat er iemand bij is, familie of vrienden. 
Succes en heel veel sterkte!

Meid, ipv op dit forum een verhaal te schrijven kun je beter zsm een melding hiervan maken bij de politie. Schakel via hen eventueel gelijk Veilig Thuis in. Mocht hij weer aan je deur komen met bedreigingen, probeer het dan op te nemen met je telefoon. Dan heb je wat bewijs. Je ex vriend klinkt als een oude bekende van mij. Vreselijk voor je.

Licht je ouders en/of wat vrienden in. Wat een gek zeg. Je kind wat allang levensvatbaar is, gaat ineens jullie levens verpesten? Je schrijft dat je geen abortus gaat doen. Al zou je willen, dat gaat toch niet meer. Als je nu de zwangerschap zou afbreken dan beval je gewoon. 

Ik zag laatst ergens de volgende quote: “if you can lay down and make a baby, stand up and be a father”. Zeker van toepassing.

Bescherm jezelf en je kind! Stress doet niets goeds voor je.

Veel sterkte en wijsheid toegewenst 

Yup. Gelijk naar de politie stappen. Die kunnen je beter adviseren en inderdaad Samen Veilig. En als hij al vast heeft gezeten, heeft hij misschien een reclasseringsambtenaar? Lijkt me ook handig dat dit daar terecht komt.. 

Terug
Bovenaan