Vermoeiende reacties van derden op een zwangerschap!!

A

Anoniem

Guest
Dag aanstaande mama's,

Even een klaagtopickje hoor!! Het zal ongetwijfeld ook wel aan mijn hormonen liggen, maar ik word er ook wel een beetje moe van hoe anderen op een zwangerschap kunnen reageren. Nou zat ik hier een beetje te bladeren door het forum en blijkbaar ben ik niet de enige die er last van heeft. Sommigen zijn te jong.. anderen te druk met het werk... en verzin er zo nog maar een paar.

Ikzelf ben 26 en in verwachting van mijn eerste, ontzettend spannend allemaal. Ben nu  15 wk en 1 dag. Ergste misselijkheid en vermoeidheid heb ik achter de rug. Ging vaak om 16 uur in de middag even liggen omdat ik dan bekaf was en bij mij de misselijkheid op kwam spelen... hoeveel mensen wel niet tegen me zeiden: och, zo'n jonge meid en dan al een middagdutje? Terwijl mensen wisten dat ik in verwachting was....

Mijn partner is 30 jaar ouder, kalenderleeftijd!!! Maar lichamelijk en geestelijk kunnen er makkelijk een paar jaartjes vanaf.....Ik begrijp best dat mensen hun bedenkingen erbij hebben maar.... het zou prettig zijn als ze hele nare opmerkingen ook voor zich konden houden!!!   Wat heeft het voor zin om tegen iemand te zeggen dat het slecht is voor een kindje als zijn vader "oud" is? De vraag is uberhaupt of je over slecht kan praten? Zijn er ook niet kinderen waarvan een ouder op een jonge leeftijd sterft? Tja, het is en blijft sowieso naar. Ik ben van mening dat iedereen voor zichzelf moet kunnen beslissen of een kinderwens in vervulling kan gaan, mocht het lukken. Jong of oud, arm of rijk.....

Liefde voor een kind is belangrijker dan wat dan ook. En ja, bij ons is de kans er dat mijn partner eerder overlijdt dan ik.... sterker nog, laten we het hopen. (in de goede zin van he woord uiteraard) Maar aan elke leeftijd, of elke situatie zitten voor- en nadelen. Dus..... mensen die direct hun mening klaar hebben over een ander.... eerst nadenken en dan spuwen!!!

Zo, sorry dames. Maar ik moest het geloof ik gewoon even kwijt...

Liefs van een trotse en blije aanstaande mama met een hele lieve trotse aanstaande papa!

Hey Jip!

Allereerst JIJ en je MAN van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

Ik ben het helemaal met je eens..... oud...jong... het maakt NIET UIT!! je bent gelukkig samen en maakt samen een hele mooie en bijzondere stap in je leven. Hier sta je zelf heel erg bewust bij stil. VOor sommige mensen is het moeilijk te begrijpen of willen het niet begrijpen!

Geniet samen, en probeer je niets aan te trekken van alle vervelende opmerkingen! Blijf genieten van het moois wat in je mag groeien!!!

Groetjes,

ook een trotse mama van een zoon en zwanger van de 2e (bijna 33 wk)

Huh????
30 jaar is dat tegenwoordig al 'oud'?????????
Sorry, maar die reacties in jouw omgeving vind ik te bizar voor woorden... Wat vreselijk vervelend dat ze zulke stompzinnige dingen tegen je zeggen!

Ik vind 26 en 30 prachtige leeftijden om aan kinderen te beginnen, wij waren... 27 en 29. Maar goed, ik weet hoe het voelt, bij mij vond ook iedereen dat ik te jong was, eerst dit nog moest doen, eerst nog eens samen moest genieten, eerst vervolgopleiding af had moeten maken, etc etc. Ik was ook verbaasd dat mensen, die ik goed meende te kennen, zulke stomme vooroordelen konden hebben. En mij heel erg het gevoel gaven dat ik niet in staat zou zijn een kind op te voeden. "Je weet niet waar je aan begint, meid."

Nu met de 2e is het weer niet goed. "Had je niet beter eerst kunnen wachten tot...?" Pfff, vermoeiend.

Veel succes ermee! En geniet met een hoofdletter G!!

Groetjes Karin
6 +2 wkn zwanger

@ karin

volgens mij bedoelt ze 30 jaar ouder :).
maar dan nog, die reacties slaan nergens op! laat ze naar hun eigen leven kijken.

ach buitenstaandes hebben echt altijd wat te zeuren. zelfs de mensen die heel mdicht bij je staan, raken je met domme opmerkingen,.
ik ben bijna 36 wk zwanger en het word me wel erg zwaar en ben het goed zat, dat is me aan het humeur te merken.....
heb al me hele zwangerschap last van me hormonen, gelukkig blijven erge klachten me bespaard.. maar goed de hormonen...... volgens me moeder complete onzin. en ik moet maar leren tot 10 te tellen als iets me niet aanstaat.
maar ze zegt vaak van die stommen dingen hoor., dat hadden we vroeger niet hoor die onzin. en me zusje grrr die is overgevoelig voor alles en we kunnen bijna niks tegen haar zeggen of ze onploft al..... en die mag mij wel ff een K*****wijf noemen en dan mag ik niks zeggen,.....

voelen jullie de frustraties ?????? echt probeer het ff van me af te zetten... anders blijf ik me hier de komende dagen druk om maken, het is de bedoeling dat ik mentaal op me bevalling voorbereid en niet druk maak of me zusje al van plan is om het weer goed te maken met me. ... haar probleem als ze zich onvolwassen wil gedragen.

zo moest het ook ff kwijt hoor hahah

xx bambi

Bedankt voor jullie reacties!! Ik was alweer bang dat het aan mijn hormonen lag. Weet dat ik humeurig ben, maar blijkbaar ben ik niet de enige....

En bedankt ook voor de fijnheid van de reacties! Had ik ook even nodig. Bedoel inderdaad ook dat het leeftijdsverschil 30 jaar is... maar hij kan makkelijk nog door voor 30 hoor! ;-) Ach, het wordt soms gewoon een beetje vervelend. In het begin denk je nog dat het vast allemaal goed bedoeld is.... maar wat heb je er nou aan dat je tot 10 moet tellen als je zo boos bent? En vroeger..... vroeger had ook niet iedereen een auto.. of een mobiel... of internet.. vroeger mochten aanstaande moeders roken, drinken, leverworst eten en ga zo nog maar even door...

Je zou bijna denken dat het jaloezie is... een slechte eigenschap van de mens.. maar wel eentje die ieder mens in zich heeft. Ach ja, zo hebben we allemaal wel wat.

Pffffffff, in inderdaad.... je kunt je beter concentreren op je bevalling e.d.... dan je druk maken. Maar ook dit gaat mij lastig af!! Ben al zo lekker onzeker...

Liefs Jip

Jip,

Mensen kunnen soms raar uit de hoek komen he? Heb zo'n hekel aan bemoeizuchtige mensen nu ik zwanger ben, net of iedereen ineens weet hoe ik het nu allemaal moet doen, gisteren weer iemand, eet jij brie, dat mag niet, Ja daar wordt ik dan op zijn minst een beetje kribbig van, dus zei ik ach kletser haha
En het belangrijkste is idd dat jullie gelukkig zijn samen en een kindje gaan krijgen!
En als jij een middagdutje wil doen, lekker doen, gewoon naar je eigen lichaam luisteren hoor! Ik voel me af en toe ook schuldig (tegenover wie eigenlijk) dat ik even ga liggen, maar ga liever 's middags even liggen dan dat ik na het eten uitgeteld ben, is niet zo gezellig voor mijn man. Dus laat iedereen maar kletsen en probeer het je niet teveel aan te trekken, maar ik vind dat ook niet altijd makkelijk hoor!!!!!
Geniet er lekker van!!!

liefs Daantje

Hoi dames,
ach leuk een klaag momentje.... Nou mijn topper van vandaag...
Ik ben nu 11+3 weken zwanger. volgende week hebben we een groot feest met de hele familie, omdat ik het niet leuk vind om op ander mans  feestje de aandacht naar me toe te trekken en mijn buikje toch al wel zichtbaar is, hebben we het vandaag  aan  mijn man zijn opa en oma verteld (ouders en beiden broers wisten het al)  
Krijg ik toch de opmerking of dat nu wel zo verstandig is omdat ik vorige maand mijn baan al ben verloren door een faillisement!!!

NOU BEDANKT!!!!!

WAT MOET IK DAN HET WEGHALEN.... NOU MOOI NIET DUS!!!!!!!!!!

zo dat lucht op!
gelukkig reageerde mijn man op deze opmerking en kon ik doen alsof ik ineens heel nodig moest plassen...

Bedankt voor het lezen.

Hou de oren maar flink dicht af en toe

Terug
Bovenaan