vernielzuchtige peuter..

Mijn zoontje word over 2 maanden 3 jaar en hij is soms  enorm vernielzuchtig. Hij trekt behang van de muur, gooit constant met spullen, heeft zijn kledingkastdeur er compleet uitgetrokken, ruimt kasten uit, gooit spullen over de schutting naar de buren, gooit dingen in de wc etc etc.

Hij kan ook heel lief zijn hoor maar hij heeft wel eens van die dagen dat ik echt denk dat ik de moeder van bob de bouwer ben, het hele huis word gesloopt dan.

Herkent iemand dit, is het wel normaal? Mijn moeder zegt dat ik dit nooit gedaan heb als kind maar ik was schijnbaar een stuk rustiger dan mijn zoontje. Hij heeft nogal veel energie maar we gaan elke dag een stuk wandelen door een groot park in de buurt, ik probeer hem te betrekken bij het helpen met eten koken enzo maar vooral op momenten dat ik even mijn rug toegekeerd heb omdat ik wat moet doen, dan begint het.

Ideen hierover iemand?
 
Hoi,

Maak je niet al te ongerust, blijf hem corrigeren uiteindelijk komt het wel goed.
De oudste is nu 4.5 jaar en dat slopen is zo goed als over, de 2e is nu net 3 en zit ook in die periode.
De derde is 10 maanden dus die komt ook nog een keer.
\
Het is niet leuk maar het houdt echt een keer op.
Duidelijk maken dat het niet de bedoeling is en dat je gee nspullen mag slopen en zoals ik al zei uiteindelijk komt het besef en houdt het weer op.
Sterkte
 
Terug
Bovenaan