Vernoemen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik lees vaak mee met de forums maar had me nooit aangemeld, maar nu wil ik wat advies dus ik dacht ga me toch maar eens aanmelden. </p><p>Ik ben in februari uitgerekend van een zoon en die willen we gaan vernoemen naar mijn schoonvader Martinus. Maar mijn moeder heet Marijke (waar ik een hele goeie band mee heb) dus ik dacht misschien kan ik daar ook een leuke naam van maken. Op het kaartje willen we dan neer zetten ; (roepnaam) is vernoemd naar Martinus / Marijke.</p><p>Nu is mijn vraag is het "raar" om als jongen in je doopnaam een vrouwen naam te hebben? Hoe zouden jullie dat aanpakken? Graag jullie tips / adviezen.</p><p>Alvast bedankt! </p>

Je zou er Mark of Rijk van kunnen maken? 
Hoe zou de roepnaam van je kindje worden? Of ben je daar juist niet uit? 

Hoi! 
Over de roepnaam zijn we er al over eens, dat wordt Mart. Alleen dan als doopnaam in ieder geval Martinus en dan zou ik dus Marijke erbij willen zetten maar ik twijfel dus of dat misschien niet zo leuk is voor later..  Mark of Rijk zijn idd ook leuke namen! 

Mart; leuke naam! Maar dat was je vraag niet ?
ik vind vernoemen vooral van betekenis voor jezelf, voor je kind en voor de persoon die vernoemd wordt natuurlijk. Aan je schoonvader en moeder vertellen dat de naam op hun naam is gebaseerd lijkt me voor hen heel bijzonder, ik zou het persoonlijk niet op het kaartje zetten. Iedereen die dichtbij jullie staan horen het wel en voor anderen niet zo belangrijk. Maar zoveel mensen zoveel meningen natuurlijk.... 
 En een jongen een vrouwennaam geven, zou ik niet doen. Mark of Rijk is een mooie vernoeming van  Marijke vind ik! Zou vooral gaan voor namen die je mooi vind, maar die keuze is vast heel persoonlijk....
succes met kiezen!  

Bedankt voor je reactie! We gaan eens goed nadenken, ik weet in ieder geval nu wel een wat leuke vernoemingen, hier kan ik wel wat mee!! 

wij hebben voor de vernoeming gekeken naar de oorsprong van de naam en dan daarbij een modernere vorm (met dezelfde betekenis) als 2e naam gekozen. 
dus.. mijn dochter 2e naam is de vernoeming van de naam Johannes.. ik heet 2e naam Joanne.. mijn dochter heet 2e naam Janou.
maar alle drie betekenen ze hetzelfde ?.
succes met de laatste loodjes. wij zijn ook uitgerekend in februari van een zoon ?

Terug
Bovenaan