Vernoemen

Ha meiden,

Misschien kunnen jullie me helpen?
Ons zoontje is vernoemd ( zucht waren we maar nooit aan het vernoemen begonnen... ) naar mijn vader. Dat wilde ik gewoon heel graag.
Maar mochten we weer een zoontje krijgen, tja dan zal ik het naar mijn schoonvader vernoemen!!!
Maar de naam van mijn schoonvader is DIRK. Meer niet...

Wie weet een naam wat een beetje op Dirk lijkt en toch wel leuk is???

We hebben alleen deze opties (die we beide niet mooi vinden)

Derek
Derk
Diederick 1

(rick, en erik kan niet meer helaas omdat die er al zijn bij mijn schoonzussen!!!)

Iemand nog een ander idee???

Alvast bedankt!!
 
Oh,

Ik lees nu net Dirk, meer niet. Dus die tweede naam zal er wel niet inzitten...
Tja, ik weet het ook even niet. Ik weet alleen wel dat ik maar niet aan vernoemen ga beginnen.
 
Misschien een combinatie, zoals Dirk Jan of Jan Dirk, maar dan kun je Jan misschien vervangen voor iets anders. Of meerdere namen en dan Dirk als 2e of 3e naam. Ik moet wel zeggen dat ik laatst een ventje van 2 zag en die heet Dirk ( ze zeggen Dirkje) en dat vond ik toch echt een mooi ventje! Maar je moet niets tegen je zin in doen, hoor!
Moeilijk hoor! Succes!
Groetjes Mieke
 
Ik heb er wel een paar, maar weet niet als je ze mooi vindt.

Dieter
Diego
Dieles
Diemar
Diemo
Dico

het is moeilijk hoor, maar hoop dat je er iets aan hebt.
Suc6.

Groetjes van Cindy
 
Hoi, misschien je kind inderdaad meer dan 1 naam geven, en dan een van die namen Dirk? Krijgt 'ie dus wel een 'gewone' voornaam en is Dirk ook weer blij...
Succes ermee, wat een dilemma...
 
Hai hai,

Ik zou Dirk ook als 2e naam doen als je hem niet mooi genoeg vind als roepnaam. Ons kindje gaat ook de namen van opa's of oma's als 2e en 3e naam krijgen.
 
Terug
Bovenaan