vernoemen

He hallo allemaal, ik zit met een "probleempje". Hoe zouden jullie dit doen? Wij hebben besloten onze kinderen te vernoemen naar onze ouders. Nu is ons eerste kindje een zoontje die we Hendrik hebben genoemd hebben naar mijn schoonpa. Maar nu is het geval dat mijn vader Hendrik-Jan heet!! En ik ben nu zwanger van weer een jongetje. Moeten we dit nu op het geboortekaartje vermelden? Zo van:"Hendrik-Jan en we noemen hem Jan"? Of zouden jullie gewoon alleen Jan doen, omdat ons eerste zoontje al Hendrik heet?
 
Hoi
mijn man heet Kees, het is zelfs Kees van Kees van Kees.
Ik vind kees een ouderwetse naam en vind het maar niets om mijn kleintje straks Kees te noemen want dan word het vanzelf Keesje(vreselijk,toch!!!)
Vind je Henk-jan niet leuk, het lijkt wel jheel erg op de naam van je eerste, dus misschien Jan-Henk
 
Wij geven ons kindje (als het een zoon is) drie namen: een door ons zelf verzonnen roepnaam, een naar die zowel mijn man als mijn schoonpa in hun naam hebben en de derde wordt mijn vaders naam. Zo lossen wij het op, anders wordt het allemaal te veel van hetzelfde en hebben we wel een moderne naam. Je kan je kindje ook als tweede naam Jan geven of hem bijvoorbeeld Jan-Willem noemen. Dat vind ik vernoeming genoeg. Eigenlijk heb je de eerste naar beiden vernoemd omdat ze dezelfde naam hebben. Als je het echt niet wilt moet je het niet doen maar anders doe wat je hart je ingeeft! Maar zorg niet dat je later ergens spijt van krijgt!
 
als je eerste al vernoemd is naar je schoonvader, kun je je tweede toch vernoemen naar je vader, dus het alleen bij Jan houden? en anders gewoon de een na laatste optie aanhouden. of je moet kijken welke namen op jan lijken die je aan je kind wilt geven, zoals: 'hendrik-Jan' of 'Jan' en we noemen hem johan, Jannes, Janus, Janno, enzovoort. Ik zou hem in ieder geval niet Henk-Jan noemen vanwege Hendrik
 
Ik zou zeggen dat je eerste zoontje vernoemd is naar allebei!

Vind het een beetje rare vraag, dit hadden jullie toch ook bij het eerste jongetje al kunnen bedenken? Meestal vernoemen mensen in 1x naar beide opa's/oma's.

Succes in ieder geval.
 
Als je wilt vernoemen lijkt het mij verstandig om je tweede zoontje dan gewoon Jan(tje) te noemen. Het lijkt me een beeeeeetje raar om je kinderen allebij Hendrik te noemen.Succes.
 
Terug
Bovenaan