vernoemen

hallo

wij zijn al een tijdje uit de naam maar nu beginnen we te twijfelen of nou wel of niet gaan vernoemen..
eerst hadden we zoiets van nee maar nu begint dus de twijfel toe te slaan..
en dan naar wie gaan we het vernoemen...we willen eigenlijk de beide ouders doen dus dan in totaal drie namen..
uit de naam zijn we dus al uit dat word yari ...nu dus nog een passende doopnaam maar wat?! en dan moet het ook nog staan. mijn ouders heten gera en bernard en mijn man zijn ouders heeten dirkje en gert.. niet echt hele leuk namen dus.. en ik vind dat het ook wel weer een beetje bij yari moet passen.
mijn man had al bedacht yari gerben.. en dan gerben naar mijn ouders(gera en bernard)
ik vind het op zich wel wat hebben maar dan nog een derde naam.
misschien moeten we dat hele vernoemen maar vergeten haha en het net als eerst gewoon bij yari houden..maar als iemand crea is en een idee heeft....

groetjes!

Hoi hoi,
Moeilijk is dat altijd. Wij hadden besloten niet te vernoemen. Al ruim voor ik zwanger was hadden we dat gezegd. Mijn ouders zijn gescheiden en allebei weer opnieuw getrouwd dus als je de 1 wel vernoemt en de ander niet krijg je weer scheve gezichten. Mijn schoonmoeder is overleden al lang voor ik in mijn man zijn leven kwam en we vonden het niet nodig....
Echter....  nu is mijn schoonvader net na onze bruiloft overleden.. en wilden we toch zijn naam gebruiken op 1 of andere manier. Hij heette Barend en werd altijd (vraag me niet waarom ) Bob genoemd. Nu gaan we die laatste naam gebruiken als het een jongetje wordt dat weten we nog niet dus het blijft nog even spannend!

Ik ben niet zo crea dat ik uit de namen die jij gaf een leuke jongensnaam kan halen! Sorry!

Groetjes Macka

ja nou om die scheve gezichten had ik ook zoiets van nee! maar goed nu mijn man kwam met het idee om alle ouders te vernoemen...leek het me wel wat maar dan nog een passende naam, bij best wel stijve namen als je vergelijkt met yari
vind trouwens de gedachte achter jullie naam wel erg mooi zeg! en bob is ook nog wel een leuke naam....

Misschien dat Gerben ook betrekking kan hebben op Gert?? En dan nog iets van Dirk erbij?? Ik weet niet hoe gevoelig zoiets ligt, maar k vind Gerben wel erg mooi en toepasselijk. Een Friese jongensnaam en een combi van Dirkje en Gert zou Gerk kunnen zijn, maar Yuri Gerben Gerk(e)..... die laatste 2 passen weer niet zo goed bijelkaar vind ik..

Ik had met mijn ex dat onze ouders bijna dezelfde namen hadden, alleen bij onze moeders scheelde het 2 letters, hahaha dat zou makkelijk geweest zijn met vernoemen.

Wij vernoemen niet, maar hebben wel gekozen voor 2 namen, omdat ik dat mooi vind. Ergens vind ik het wel een mooie gedachte, het vernoemen, maar anderzijds ben ik bang dat de ander zich weer zo snel gekwetst voelt en stel (in ons geval een reele gedachte, omdat het zwanger worden en blijven erg moeilijk was) dat je maar 1 kindje krijgt, dan is de een wel vernoemt en de ander niet, of, zoals bij jullie, wat als je meerdere kids krijgt, kies je dan weer voor vernoemen en naar wie dan?
Lastig lastig hahaah maar kan me goed vorstellen dat mensen er wel voor kiezen hoor!

lfs Mickey

succes!!

Hi,

lastig he...

Ik vind een tweede naam ook het allermooist maar vind het ook wel erg bijzonder om ons kereltje naar zn 3 opa's (mijn schoonvader, mn vader en mn stiefvader) te vernoemen. En tja dat wordt lastig dus dan wordt het toch het ouderwetse verhaal. Ik heb ook 2 doopnamen (ben niet gedoopt) en das hier in Brabant vrij normaal. Gebruik ze nooit maar vind het wel mooi gebaar naar de grootouders.

Succes met kiezen, maar t belangrijkste is, is dat jullie t beiden eens zijn!

Groetjes Janneke

Hoi,

Wij zijn nog niet aan het denken over een naam maar ik wil wel aan mijn man gaan voorstellen als wij een dochter krijgen haar   tweede naam te vernoemen  naar mijn schoonmoeder. Zij is 1,5 jaar geleden overleden en lijkt me toch wel een mooi gedachte. Gelukkig had mijn schoonmoeder een mooie naam, Virginie, dus  dat is gelukkig geen reden om het niet te doen.

Debbie

He Yura,

Tja, lastig is dat he? WIj hebben onze dochter naar alle vier de opa's en oma's vernoemd, door alleen alle vier voorletters te gebruiken en van mijn moeder de laatste letter. Haar tweede naam is daardoor  'Age' geworden (de eerste letters van de opa's zijn hetzelfde)!. Misschien een ideetje om met de letters te gaan 'husselen'? Wat we nu gaan doen weten we overigens nog steed sniet!

Succes!
Liefs,Marcia mv Puck en 31 w zwanger

Terug
Bovenaan