Vernoemen

<p style="text-align: left;">In eerste instantie wilden mijn man en ik niet vernoemen, maar nu begin ik toch te twijfelen. We krijgen een zoon en onze vaders heten Henk en Erik. Niet bepaald modern te noemen. Nu wil ik graag een combi maken wat modern is, maar ik kom er niet uit. Hendrik of Rick vind ik echt niet mooi. Iemand suggesties? De roepnaam hebben we ook nog niet, dus suggesties daarvoor zijn ook welkom.</p>

Nog ter aanvulling: ik zie dat de schrijfwijze "Henrico" ook gewoon een bestaande naam is.

Je hebt in deze naam dus enerzijds Henk en anderzijds Erik. Ben benieuwd wat je ervan vindt. Is toch een persoonlijk ding immers.

Je zou het ook als tweede naam kunnen doen. Hebben wij ook gedaan. Terwijl we verder niet gelovig ofzo zijn. En dan is Hendrik wel mooi!

Als echt eerste naam/roepnaam misschien Kik, Niek?

Hi,

Wij zaten met hetzelfde probleem. Mijn schoonvader had echt een vreselijke (Nederlandse) naam (vond hij zelf ook). Ik heb op internet gezocht naar buitenlandse vertalingen en de Franse versie was wel mooi en stoer. Bij ons was het ook de tweede naam, dus geen roepnaam. Misschien een idee om eens de buitenlandse versies te checken.

Liefs Anna

Hoi hoi

als je het als tweede naam doet waarom dan niet gewoon de naam zoals die is. De tweede naam roep je niet en anders moet je dus maar weten dat het de bedoeling is geweest om te vernoemen.

wij vernoemen zelf niet maar vind het altijd heel apart dat je als tweede naam iets heel anders maakt en dan moet er bij gezegd worden ja dat is van de vaders.

hoe zou je het zelf willen vermelden op kaartje??

Hendrik Erik en we noemen hem ........ of is het de bedoeling bijv. Djurre henrico (Haha ik noem maar wat. En dan gebruik je alleen eerst naam.

en je wilt het liefst beide vaders in een keer noemen ?

Terug
Bovenaan