Verpakte (rauwe) groente

Hee hallo,

ik zat net te denken dat je op moest passen met rauwe groente en dat je die zeker altijd erg goed moet wassen.
Doen wij ook, maar ik heb gemerkt dat ik dat bij verpakte groentes (dus in plastic of zo'n zakje met veel lucht erin) eigenlijk niet doe. Vaak is dat al gewassen enzo. Ik bedacht me net: zal ik dat voortaan maar wel doen dan? Want wat is het gevaar eigenlijk qua rauwe groente, zelfde als rauw vlees?
 
Zelf denk ik dat die groente/rauwkost panklaar zijn, dus eerlijk gezegd gebruik ik ze ook direct..

Wat precies het gevaar is weet ik niet, maar dat er bacterien inzitten die niet goed zijn voor de kleine, dat is me wel verteld bij de huisarts bij het allereerste gesprek.

Lees eens zo'n zwangerboekje/tijdschrift, staat bergen met info. in..

suc6
 
ik was die ook niet hoor, dat wordt gedaan voordat ze verpakt worden. Het gevaar zit 'em in de bacterie toxoplasmose, die kan op alle rauwe groente en fruitsoorten zitten. Je moet er ook voor uitkijken bij het verschonen van de kattebak en bij het werken in d etuin (handschoenen aan). Voor jou is de bacterie niet schadelijk, voor je kindje wel.
 
Idd. toxoplasmose en ik was om die reden wel altijd verpakte groente. Het is maar een kleine moeite en als je wel eens naar programma's als De Smaakpolitie kijkt, dan weet je dat lang niet alles hygienisch verwerkt is, zeker als producten niet vers meer zijn.
 
Ik denk dat wij in Nederland juist te hygienisch zijn waardoor er veel mensen bang zijn voor vuil. Soort smetvrees.
Probeer je gezonde verstand en je vrouwelijke intuitie te gebruiken. Dan weet je best wat goed is en wat niet. Lijkt me. Gewoon je handen wassen, je eten wassen en goed koken en bakken. Weg bacterien! Don't worry. Be happy!
 
Terug
Bovenaan