Verplaatsen van de eerste / laatste voeding, ervaringen?

<p>Onze dochter is inmiddels 17 weken oud en doet het prima nu. Ze slaapt best goed, ook overdag en ‘s nachts gaat ook goed. <br /><br /></p><p>Ze krijgt nu de ene keer 5 andere keer 6 flessen, even afhankelijk van hoeveel ze per fles drinkt. Meestal drinkt ze 150+5 en dan redt ze het met 5 flesjes wel. Ze krijgt de laatste fles om 18:00 en gaat dan rond 19:00 naar bed in de wieg bij ons op de slaapkamer (op zolder). Overdag slaapt ze in haar ledikant in haar eigen kamertje op de eerste etage. <br /><br /></p><p>Nu slaapt ze doorgaans van 19:00 tot een uur of 3 ‘s nachts en dan heeft ze wel behoefte aan een flesje. Wij hebben geprobeerd haar om 22:00 wakker te maken voor een flesje, maar die drinkt ze dan niet goed leeg en vervolgens meldt ze zich om half 2 en half 5 in de nacht en is het hele ritme eruit. Dit gaat dan een dag of drie, vier zo en dan vallen we toch maar terug op het oude ritme. <br /><br /></p><p>nu raden slaapcoaches en het consultatiebureau ons aan om toch te proberen de laatste fles om 22:00 te geven en haar zo te leren dat de dag niet om 3:00 maar om 6:00/6:30 begint. Na onze twee eerdere pogingen staan we niet te juichen.</p><p> </p><p>Zijn hier ervaringsdeskundigen met een aanpak die wel succesvol was? Tips zijn welkom! </p>

Gewoon meegaan in haar ritme. Ze komt vanzelf steeds later voor de nachtdles. Dat schuift op en dat wordt dan de ochtend fles. Ze is nog zo klein en een nachtfles met deze leeftijd is volkomen normaal.

oftewel jullie doen het prima!

Hier was het precies hetzelfde. Toen ook greprobeerd met wakker maken maar werkte totaal niet. We hebben het toen gelaten en opeens trok hij de nachten gewoon zelf helemaal door. Liet gewoon 2 voedingen vallen en slaapt nu klokje rond. Dus ik zou lekker haar ritme aanhouden en geduld hebben, ze regelt het opeens gewoon zelf!

Hier ook precies hetzelfde. Wakker maken werkte averechts; ze dronk slecht en kwam alsnog rond 2 uur en daarna weer om de drie uur. Op een gegeven moment gelaten en zelf gewoon vroeg naar bed gegaan. Nu met 20 weken slaapt ze opeens door, van 7 tot 7. Gewoon haar ritme gevolgd en tis goedgekomen. Twee voedingen werd een voeding, en die tijd schoof steeds verder op totdat ze m opeens liet vallen. We hebben ook nooit lopen klungelen met speentje geven of laten huilen 's nachts. Het was overduidelijk dat ze gewoon honger had en ik liet haar beiden borsten gewoon helemaal leeg drinken. Ze viel daarna meteen weer in slaap. 

Bij ons heeft t wel gewerkt. Ik maak hem nog wakker voor een voeding, meestal rond 22u en daarna slaapt hij door tot uur of 7. Ik geef wel borstvoeding, geen fles. Weet niet of dat uit zou kunnen maken. Zou toch niet moeten op zich, maar je weet t niet...

Ik maak onze dochter van 4 maanden ook wakker om 10 uur en slaapt dan door tot 7/8 uur. Ze wordt wel eens wakker in de nacht naar dan kunnen we het met een speentje af.
Wij geven 5 flessen  van 180, misschien dat je de laatste fles meer in kunt doen en als hij dan snachts komt maar 90 geven?

Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen dat het bij de een wel gewerkt heeft en bij de ander niet. 

De opvang adviseerde vandaag ook al om 180+6 te gaan aanbieden, zodat er langer tussen de flessen kan en ze de flessen ook echt leegdrinkt. Dit gaan we de komende dagen maar eens proberen. Ze heeft ook nu vanavond 180+6 op, ben benieuwd wat ze vannacht gaat doen. En misschien rijstebloempap, daar mogen we deze week ook mee beginnen... we gaan het zien!

Terug
Bovenaan