Verpleeghuis en Britse variant

<p>Hoi hoi, </p><p>Zijn er meer die in een verpleeghuis werken? Zwanger en angstig voor de verwachte golf van de Britse variant? </p><p>Ik vind het nu al zo lastig om te werken.. maar als de Britse variant uitbreekt en dat is veel besmettelijker, dan weet ik niet of ik nog naar mn werk durf. </p><p>hoe staan anderen hier tegenover? <br />Ik werk overigens niet aan het bed (verpleging) maar als activiteitenbegeleidster, waar je dus met grotere groepen tegelijk bezig bent </p>

Herkenbaar hoor.
Ik ben nu 9 weken en ook werkzaam in de ouderenzorg. Afgelopen week was er een bewoner die werd getest ivm klachten en dat vond ik echt wel even spannend.
Huisarts raad aan niet te werken bij verdenking of besmetting echter op werk weten ze het nu nog niet en protocol is daar toch echt anders. Moeilijke keuze en ik was erg opgelucht toen test negatief bleek te zijn.

Ik werk niet in een verpleeghuis maar in de thuiszorg, kom dus wel veel bij ouderen, die vaak ook niet zo meer bij de tijd zijn en helemaal niet nadenken over corona en wat dat inhoudt. Zo kwam ik gisteren bij een oudere die al snotterend bij de voordeur stond. 
Ik vind het doordat ze vaak helemaal nirt nadenken over afstand houden en klachten hebben ook wel heel spannend soms. Ik probeer elke keer weer te herhalen wat de regels zijn maar  heb ook wel voor mezelf bedacht dat als ik enige klachten signaleer ik omdraai en vertrek,wat mijn werkgever daar ook van zou mogen vinden.. Ik ben zwanger en moet voor mezelf, gezin en mn babytje zorgen en riskeer een besmetting dan niet voor mijn werk

Ik werk al behandelaar in het vphuis, waar we op meerdere locaties uitbraken hebben of hebben gehad. Veel meer dan zelf goede hygiene en maatregelen toepassen kun je denk ik niet. Uiteindelijk heb ik thuis corona opgelopen via mijn partner bij 23 weken. Niet erg ziek geweest en ergens wel blij dat ik het nu gehad heb. Liever zo dan aan het eind van zwangerschap. Je loopt overal risico helaas.

Terug
Bovenaan