verplicht meeroken bah!

Bij mij op mijn werk houden ze geen rekening met zwangeren. Ik ben bijna 23 weken zwanger.
Met 12 weken heb ik het op mijn werk verteld, en bij ons roken ze gewoon op kantoor! afschuwelijk! ik zit die vieze lucht in te ademen! nu nog roken ze gewoon door, terwijl ik daar dus bijzit! ik dacht dat er een wet was dat er niet meer gerookt mag worden op kantoren, nou bij ons zijn ze dus behoorlijk ouderwets, want ze roken er gewoon! ik heb er ook wat van gezegd, maar ze trekken zich er niets vanaan en roken stug door die schoorstenen!!

Weet iemand iets over een kliklijn???

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Daar heeft Sandra helemaal gelijk in. Per 1 januari 2004 mag er niet meer op de werkplek gerookt worden er moet een aparte ruimte voor zijn of men moet naar buiten. Er staan zelfs boete's op als blijkt dat het wel gebeurd.
 
Als gewoon wat ervan zeggen niet helpt moet je echt verdere acties ondernemen. Hoe je dat precies kunt doen weet ik niet. Roken op de werkplek is sinds 1 januari gewoon verboden, daar moeten ze zich aan houden.
Ik weet wel dat ik in jouw geval op mijn werk zou zeggen dat ik er ziek van word en me inderdaad ook ziek melden. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook heel veel meegerookt en deze zwangerschap is in een miskraam geëindigd. Toeval? Ik weet het zo net nog niet, want ik word zelf ook altijd erg ziek van meeroken.
 
Ik ben het helemaal met Anoniem eens. In ieder geval melden bij de arbo en ook kun je met je vraag (waar melden) terecht bij het ministerie (www.minvws.nl). Het is gewoon verboden!. Als de arbodienst geen verandering in het rookbeleid teweegbrengt, zou ik me inderdaad ook ziek melden. Je krijgt dan wel gewoon doorbetaald. Waarom onnodig risico lopen als iets verboden is!!!!!

Sterkte. Hopelijk luistert er iemand naar je!
 
Kun je niet naar je baas toe , gatver ik geef je helemaal gelijk hoor , die stink peuken .
Ik zou eerst eens even met je baas een gesprekje aan gaan en als die er niks aan wild doen , wat hij wettelijk verplicht is dan zou ik mij ook ziek melden .
Ongeacht of het nou goed voor de kleine is of niet het is gewoon verboden om op je werkplek te roken.
 
Terug
Bovenaan