Verplichte cursus van het werk in je verlof?

Hoi!

Ik werk in de thuiszorg en ik heb binnenkort een verplichte cursus van mijn werk (ik werk in de thuiszorg). Ik hoef 17 nov pas weer aan het werk en ik heb eigenlijk zo iets van, laat me die cursus maar inhalen als ik weer aan het werk ga. Als ik weer gewoon in dienst ben straks krijg ik de 4 uur durende cursus ook gewoon uitbetaald, incl. km.vergoeding. Wat vinden jullie? Bovendien zit ik met oppas, straks gaan de kids weer naar het kdv, nu tijdelijk niet.

Graag jullie mening hierover!

Nou ik zou zeggen, verlof is verlof! Als je thuis zou zitten omdat je erg ziek bent bijv, kan je die cursus ook niet volgen. Dus als je het niet ziet zitten, niet doen. Ze mogen je dit ook echt niet verplichten volgens mij.

Volgens mij kan je baas je niet verplichten tijdens je zwangerschapsverlof ergens voor terug te komen. Hij kan en mag het vragen en jij kan en mag het weigeren. Persoonlijk zou ik niet gaan.

Verlof is idd verlof..
Maar als je oppas hebt kan je er wel overnadenken en dan afspreken dat je bijvoorbeeld een dag later begint. Het ligt er een beetje aan denk ik wat voor cursus, als het lastig is om hem later nog eens te doen of dat je dan met allerlei onbekenden bent en nu met collega's.
Maar blijf erbij...dan moet je dat zelf volledig zien zitten en er moet wat tegenover staan..
Verlof is namelijk echt verlof

wat andere zeggen verlof is verlof, maar als je deze cursus later kan doen maar heel moeilijk zou ik de plus en min punten tegen over elkaar zetten, of je die cursus echt nodig hebt, of niet.

Het blijft jou beslissing verlof is verlof, je hebt het niet voor niks aangezien je in die tijd kan bevallen ( is niet gezegt dat het zo is) ik zou em niet prettig bij voelen , hoever zou je zijn als je naar die cursus zou gaan?

s6 met je keuze

liefs

Terug
Bovenaan