Verre reis maken

Ik zou in december 2010 weer op vakantie naar Indonesie (Bali) gaan. Nu ben ik dus zwanger en uitgerekend op 6 feb 2011. Dit betekend dat als ik alsnog wil gaan 7 maanden zwanger ben! Wat vinden/denken jullie hiervan? Iemand wel is eerder een verre reis gemaakt tijdens 7 maanden zwangerschap?

Help me out!!
 
volgens mij willen de meeste vliegmaatschappijen niet dat je vliegt na zeven maanden ivm het risico dat je al gaat bevallen.
Misschien even checken bij de vliegmaatschappij?
 
Bij de meeste vliegtuig maatschappijen mag je tot 29 weken vliegen, daarna heb je een verklaring van de arts nodig. Wij hebben altijd verre reizen gemaakt, maar ik vind 7 maanden wel erg ver in de zwangerschap om nog zo ver weg te gaan. Je houdt daar ook erg veel vocht vast en misschien loop je daar wel iets op. Van een vakantie moet je kunnen genieten en ik vraag me af of je dat dan nog kan. Maar het blijft jouw keus natuurlijk.
 
Mijn ervaring is (en ik zit tegen de uitgerekende datum aan), dat je er zelf het meeste plezier van hebt als je tot ongeveer 6 maanden zoiets doet. Daarna wordt het zwaarder. Ik ben zelf enkele keren op Bali geweest, en ik vind Bali wel een geschikt eiland om naartoe te gaan als je zwanger bent (qua hygiene / mensen / eten).
 
Oei, is dit je eerste zwangerschap? ik merk namelijk dat ik zelf de zaken soms wel wat te positief ingeschat heb. Ik zou morgen nog met een nieuwe opleiding beginnen, daar had ik me in maart voor opgegeven, maar nu het zover is, zie ik het eigenlijk helemaal niet meer zitten. Dat is het lastige, als je nu boekt/betaalt, kun je straks niet meer zo makkelijk terug.

Dus tsja.... of je tegen die tijd nog met veel plezier uren achtereen in het vliegtuig zit... I don't know! Je lijf en mind-set veranderen behoorlijk tijdens een zwangerschap.

Succes!
 
Naturlijk is elke zwangerschap anders, maar ik had het bij onze eerste echt niet meer gekund met 7 maanden. Bovendien zou ik het risico niet willen lopen om daar in een ziekenhuis terecht te komen of (nog erger) in het vliegtuig te moeten bevallen.
 
Ben je daar bekend? Heb je er familie? Gezien je naam:) Als je mensen kent van daar die je in geval van nood bij kunnen staan ivm de taal enzo zou je het vlg mij wel kunnen doen. Bali is schoon en netjes en je kan er heel hygienisch eten dus ziek worden hoeft niet daar. Je moet wel rekenign houden met inentingen, zou ik niet doen tijdens zwangerschap.

Enne...mocht je daar in de problemen komen dan zou ik je willen adviseren direcht een vlucht naar singapore te nemen, dan zit in ieder geval goed qua medische zorg.

Veel succes!
 
Mijn ouders wonen in Indonesië en ik ben 1x zwanger daar heen gegaan en 1x zwanger er vandaan gekomen (hihi)....

Ik zou het om de medische zorg en hoe het op Bali is zeker wel aandurven, ook de inentingen zijn geen probleem, alleen malaria tabletten mag je niet slikken maar die ben je voor Bali ook niet nodig.

Het is idd alleen wat de vliegtuigmaatschappij zegt en ik zou altijd een verklaring van de gyn/vk meenemen, als je buik nl wat dikker is dan kunnen ze je daarop nog wijgeren.

Verder weet ik niet of je er vaker komt, maar het is een hele lange zit in het vliegtuig en dat moet je voor jezelf afwegen of je dat aankan en wel wil.

Succes met je keuze...wij gaan juli 2011 weer heen, dan met 2 kids die dan 3 en 1 zijn.

Liefs Randy
 
Terug
Bovenaan