verre reis met dreumes

Hallo,

Volgend jaar willen we graag naar bali met ons dochtertje. Zij is dan ongeveer 2,5.
Heeft iemand ervaring met het ver reizen met kleine kinderen?

Groetjes
 
Hoihoi,



ja...ik...ik ben in juni dit jaar met mijn zoontje van toen bijna 2
naar Zuid Afrka gevlogen. In mijn eentje. Iets jonger dat 2.5
natuurlijk maar toch wel redelijk te vergelijken denk ik. Het is een
vlucht van bijna 12 uur en ik heb het overleefd. ...maar
of ik het zo 1-2-3 weer in mijn eentje zou ddoen. Ik vond het best
zwaar. Maar het scheelt natuurlijk als je niet alleen hoeft en als je
een kleintje hebt die makkelijk in slaapt valt. Dan is het prima denk
ik...

Hij vond het in ieder geval heel erg leuk!!



groetjes





























 
Hoihoi. Geen echt verre reis gemaakt, maar wel een lange zit  (een hele dag)  van deur tot: auto, naar lang parkeren, bus naar Schiphol, wachten bij het inchecken, vliegtuig (4,5 uur), wachten op bagage, auto naar bestemming, en op de terugweg hetzelfde nog een keer. Onze zoon van toen 2 jaar vond het allemaal  reuze-interessant, en heeft  op de heen en terugreis zelfs nog een flinke tuk gedaan (wij hadden slapende benen, want tja, hij lag zo lekker bij ons op schoot dat we niet durfden te bewegen) ... en om ons heen zagen we allerlei onhandelbare krijsende gillende en schoppende kinderen van 2 en 3 jaar die werden volgepropt met gekleurd snoep en  overstresste ouders die bijna gingen slaan  en sisten: "Als je nou je kop niet houdt dan krijg je een klap voor je hersens" of "volgend jaar blijf je maar bij oma als wij op vakantie gaan". Conclusie: 1)  als je als ouder ontspannen bent en de reis tot iets leuks maakt, geef je dat vanzelf door aan je kind,  jij bent tenslotte zijn enige rolmodel  2) als je als ouder je kind consequent en liefdevol opvoedt kun je dit soort uitzonderlijke situaties sowieso beter  handelen, en je kind dus ook  3) als je kind niet gewend is aan instantvermaak zoals televisiekijken, vermaakt het zich beter zelf op momenten dat er geen instantvermaak voorhanden is (er zijn genoeg ouders die hun kind van kleins af aan van 's ochtends vroeg tot voor de TV zetten als het hun uitkomt. Tja, wat wil je dan) en 4) het helpt waarschijnlijk wel een beetje als je een niet al te wild,  druk of onhandelbaar  kind hebt, maar volgens mij ben je daar ook als ouder grotendeels zelf bij.Als je jezelf een beetje herkend in mijn 4 punten  zou het me niets verbazen als je dochtertje gewoon 12 uur gaat slapen in het vliegtuig. En als ze het eventjes zat is: nou ja, dat ben jij waarschijnlijk ook, want het is toch een heel eind naar Indonesië. Dan ga je gewoon samen mopperen dat het zo lang duurt en  verstoppertje doen in het gangpad.  Ik wens jullie een heerlijke reis toe! xx Emilia
 
Begin dit jaar naar Australie geweest, met toen een peuter van ruim 3 jaar. Het ging geweldig. Van Amsterdam naar Londen was een uurtje vliegen en heel interessant voor de kleine.
Van Londen naar Singapore (12 uur vliegen) ging heel goed. Na het eten en veel drinken een filmpje kijken in het tv-scherm in de stoel van de voorganger. Dan lekker slapen. Pyama meegenomen en knuffels. Op de stoel lag al een klein kussentje met een deken. Het was de tijd van zindelijk worden. Geen luier meer om voor het plassen. Alleen voor de grote boodschap was het een luier omdoen op het toilet. Dan weer naar de zitplaats en een boekje lezen wat spelen, onder tussen poepen (het is raar maar waar), verschonen, tandenpoetsen en slapen. Na een uurtje of 7 wakker worden met de vraag krijg ik nu het ontbijtje van de stewardess.
Tip: geef bij boeking aan dat je een kindermenu wilt hebben. De kids krijgen dan wat anders te eten (bijv. pasta of bij het ontbijt een pannenkoekje, een sapje in een winnie de pooh pakje en altijd iets lekkers te snoepen). Het is ook reuze interessant dat ze als eerste het eten krijgen uitgereikt.
In Singapore hebben we een stopover gemaakt. De volgende dag nog 8 uur vliegen naar Sydney. De terugweg was van Sydney naar Singapore (2 uur break, geen stopover) dan vliegen naar Londen (12 uur) van Londen nog een uurtje vliegen naar Amsterdam.
Het vliegen heeft heel veel indruk gemaakt. Hij heeft het nog steeds over het vliegen naar Australie. Leg goed uit wat er gaat gebeuren in het vliegtuig. Er zijn geen bedden, maar je mag in de stoel slapen. Het (kinder)eten wordt gebracht door de stewardess. Als je geluk hebt zit er een tv-tje in de stoel van je voorganger. Daar zijn altijd wel kinderfilms (cartoons) op te zien. Of neem anders een draagbare dvd-speler mee, laad wel de batterijen tot de nok toe op.
Laat je kleintje genoeg drinken (sap en veel water). Een speelgoed vliegtuigje helpt ook.
Heel veel plezier en geniet van jullie vakantie

 
Hoi,

Wij zijn net terug van ruim 5 weken Australie. De heenweg was in het vliegtuig niet zo'n succes omdat het dagvluchten waren en ons zoontje (22 mnd) de hele tijd wakker was.
Terug ging prima: 2 nachtvluchten en hij heeft 80% van de tijd geslapen. Het vliegtuig is dan lekker donker dus dan heeft je kindje een nachtgevoel.
Mijn advies dus: probeer nachtvluchten te boeken!

Wij hadden geen eigen stoel gereserveerd (tot 2 jaar kan je kindje bij je op schoot), maar hadden het geluk dat we op 3 van de 4 vluchten een extra stoel kregen omdat de vlucht niet volgeboekt was. Aangezien jouw kindje dan 2,5 is hebben jullie dus zowiezo een eigen stoel geboekt, en dat scheelt wel veel geprop.

Verder moet je het gewoon ervaren: elk kind reageert weer anders en dan zelfs ook weer per keer anders.

Wat betreft het tijdsverschil: probeer zo snel mogelijk de tijd van je bestemming aan te nemen zowel voor jezelf als voor je kindje. Dus slaapt je kindje 's middags nog, dan proberen te tijd te rekken tot het in Bali tijd is voor het slaapje. Als je zelf erg moe bent van de reis kun je dan zelf ook mooi even 1 a 2 uurtjes rust pakken en dan 's avonds lekker op tijd naar bed.

Veel succes en plezier!
 
Hallo

Wij zijn vorig jaar met ons dochtertje toen was ze 2 jaar naar Curacao geweest.
Dat ging heel goed. We vlogen 's middags. De heenweg heeft ze maar een half uurtje geslapen van de elf uur. Ze vond het geweldig. Door het tijdsverschil kwam het voor haar ideaal uit. Ze ging plaatselijke tijd tegen 22.00uur naar bed en heeft daardoor de hele nacht goed geslapen en geen last gehad van het tijdsverschil.
We hadden wel kleine cadeautjes meegenomen en een walkman met kinderliedjes.
De terugweg vlogen we plaatselijke tijd 18.00uur en heeft ze de hele reis geslapen.
Wij vonden het vliegen met een peutertje 100% meevallen en hebben ontzettend genoten van onze vakantie. Bij ons in het vliegtuig zaten veel kleine kinderen maar er was niet één vervelend, huilend kindje bij.

groetjes
 
Terug
Bovenaan