verre reizen

Ik maak even een nieuw berichtje, staat al 4 pagina's terug.

Amsterdammed, toevallig zijn we 2 jaar terug in costa rica geweest, vond het ook geweldig.

Wij willen graag naar zuid amerika, want mijn zus is daar aan het reizen. Zitten te denken aan equador. Zit zelfs te denken om even te stoppen met zwanger worden, maximaal 1 maand.
Ik weet ook niet zeker of je na de vaccinaties direct zwanger mag worden. weet iemand dit?

Kim
 
Hoi Kim, voor zover ik weet kan je rustig zwanger worden na je vaccinaties. Je hoeft niet te wachten zoals na de meeste malaria pillen. Maar wil je zekerheid? Bel dan ff naar de GGd.

Veel plezier met plannen en alvast veel voorpret.

Groetjes Sophia
 
Ha Kim,
Ik wil ook over een paar maanden naar Mexico en heb het GGD gebeld voor info. Maar daar weten ze ook niet alles er vanaf. Maar als je 0900 2500500 belt, en verteld dat je op vakantie wilt en evenrueel zwanger kan zijn, krijg je een verpleegkundige aan de lijn. Maar voor Mexico heb ik een hepatitus a en een dtp prink nodig. Je mag ze geloof ik wel krijgen, want zo'n ziekte oplopen is erger. Wat ze me wel adviseerde is, dat als ik deze maand niet zwanger ben om dan gelijk die prikken te gaan halen. Want die werken wel een poosje. Dus ik ben nog niet helemaal gerust gesteld als ik eventueel nu zwanger zou zijn. Maar misschien is het dan verstandig om die prikken zo laat mogelijk te halen. Ik ga pas in November. Dus ik zie het wel. Voorlopig ga ik pas over twee weken boeken, en dan weet ik ook of ik zwanger ben of niet.
Succes!
Nance
 
Hoi Nance,
Zeiden ze bij de GGD nog iets over zwanger zijn en op vakantie gaan naar zo'n land? Je hebt natuurlijk zowiezo risico op ziek worden en de gezondheidszorg is in zo'n land natuurlijk minder dan in Nederland.

Balen dat je zwanger worden niet gewoon kan plannen!!

Ga je wel wanneer je zwanger bent?

Groetjes Kim
 
Ha Kim,
Ze hebben me geen advies gegeven over zwanger zijn op vakantie. Maar ik heb zoiets van, wacht deze maand even af. En ja, ik ga waarschijnlijk wel als ik zwanger zou zijn. Als ik nu op het moment zwanger zou zijn, ben ik dan 20 weken. Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik het vooral voor mijn vriend doet. Hij wil zo graag naar Mexico. Natuurlijk vind ik het ook wel leuk, maar ik ben bang dat als er wat is dat de hulp die je daar krijgt wel iets minder is. Maar we zien wel.
Liefs Nance
 
Terug
Bovenaan