verre vakantie

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Yes! Zwanger, na de 1e ronde!  Nu dus in de 5e week. Spannend hoe het allemaal zal gaan.
We hebben echter een probleempje, wij hadden al een reis geboekt naar een veilig (geen malaria) zuid-amerikaans land. Ik ben nu benieuwd of er meiden zijn die ook een verre reis hebben gemaakt toen ze nog niet 12 weken waren, (k ben dan 11 weken) en wat jullie ervaring hierin is. Ik weet nu niet of we de reis moeten annuleren of niet.
Laat alsjeblieft  horen als je wat weet, zou super zijn. Enneh, ik wens jullie een heerlijke zwangerschap toe.

Groetjes, joy77

Tja das een gewetensvraag. Ik zou het persoonlijk niet doen maar dat heeft er ook mee te maken dat ik een keer een miskraam heb gehad en dat wil je gewoon niet in een vreemd lang meemaken. Maargoed de meeste zwangerschappen gaan goed dus tja..

Volg je gevoel zou ik zeggen.

gr.Ing

Het ligt eraan hoe je je voelt.
Wij gaan naar namibie als ik net 16 weken zwanger ben, iets verder dus. Ik heb dus niet gereist met 11 weken. Zelf was ik met 11 weken erg moe maar dat schijnt wel te verschillen per persoon.

Ik ben toen ik van mijn dochter zwanger was met 20 weken naar Vietnam op vakantie geweest. Was geen enkel probleem. Ook de GGD waar ik nog geweest was voor adviezen over vaccinaties en dergelijke zag geen enkel probleem in een verre reis. Het enige waar je goed op moet letten is of het eten wel hygiënisch is bereid.

Gewoon lekker gaan als je je goed voelt. En inderdaad informatie inwinnen bij de GGD.
Als je gaat, heel veel reisplezier!

Liefs Suus

he dames!

bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat we toch wel gaan, als ik jullie verhalen zo lees. We hebben er eerlijk gezegd ook wel heel erg zin in. Wat ik me alleen nog afvraag; ik las op babybrabbel  dat de straling van een transatlantische vlucht schadelijk zou kunnen zijn voor je ongeboren baby. Helaas kan ik dit nergens anders vinden, de KLM en ook de GGD zeggen hier niets over. Moet ik dat  van babybrabbel dan maar naast me neer leggen? heeft iemand van jullie hier wel eens  van gehoord? dan zou je dus ook niet naar  Amerika kunnen gaan, maar dat doen ook heel veel zwangeren.

fijn weekend nog!
groetjes  joy77  

Hoi!

Wij zijn met 18 weken ook naar Amerika geweest. Ik had het nagevraagd en men zegt dat eht alleen schadelijk is als je er regelmatig aan blootgesteld wordt (denk aan zakenreizigers en/of stewardessen). Een vakantie kan dus echt geen kwaad!
Veel plezier!
Groetjes,

NathalieMS
(26w+6)

Hoi

Ik ben zelf toen ik zwanger was van de 1ste nog lekker naar New York geweest om de wat verdere vakantie verlopig af te sluiten nu we kleine kindjes kregen.
Ik zou eigenlijk naar Thailand afreizen, maar heb dat toen niet gedaan, maar dat had met de tsunamie te maken.
Natuurlijk ligt de keus bij jou, maar vraag anders ook advies aan de vk.
Fijne vakantie waar je ook heen gaat.

Terug
Bovenaan