verre vliegreizen

dag alen!

Ik ga binnenkort op reis! Naar Nieuw-Zeeland! Leuk, dan ben ik drie maanden zwanger!

Alleen, nu lees ik op verschillende sites dat je beter niet verre intercontinentale vliegreizen kunt maken als je zwanger bent, aangezien je dan een miskraam kunt krijgen en ivm schadelijke stralingen. Stewardessen zouden bijv. bij het begin van hun zwangerschap niet meer mogen vliegen.

Wie heeft hier ervaring mee? Zouden jullie wel op vakantie gaan(als het slecht is voor mijn toekomstige kind ga ik zeker niet)..

Groetjes
Manky
 
Kijk eens op www.samenopvakantie.nl
Daar staan goede tips. Echter niet mogen vliegen ivm straling of een miskraam heb ik nog nooit van gehoord. Je mag gewoon vliegen tot ongeveer 34 weken omdat men niet wil dat je in de lucht moet bevallen. Ook moet je uitkijken voor trombose en dus regelmatig je benen strekken en goed drinken. Verder is er volgens mij niets aan de hand!
 
Hoi manky,

Ik ben stewardess en ik vlieg normaal ook intercontinentaal. Wij mogen tot week 26 vliegen en daarna niet meer, maar dat heeft meer te maken met dat het werk dan te zwaar wordt en dat je niet teveel mag vliegen ivm de straling.

Vliegen kan geen miskraam veroorzaken maar WEL opwekken als het al niet goed zou zitten (of als je bijna toe bent aan de bevalling). De luchtdruk heeft namelijk invloed op het opwekken van weeeen. Vandaar dat je in de laatste weken beter niet kunt gaan vliegen omdat je kindje dan wel eens aan boord geboren zou kunnen worden.

Als je weet dat je zwangerschap normaal verloopt (heb je dan al een echo gehad?) is er geen reden om niet te gaan vliegen. Ik heb zelf trouwens de eerste drie maanden niet kunnen vliegen maar dat was omdat ik misselijk was!

Heel veel plezier op vakantie, geniet er van!

groetjes Karin
 
Terug
Bovenaan