vers fruit invriezen?????????

Hangt er van af welk fruit. Appel, banaan en peer worden erg bruin is mijn ervaring. Meloen gaat prima, net als aardbeien en frambozen.
Ik maakte uiteindelijk de fruithappen toch maar vers.

groetjes,
Sabine

Wat is het nut van fruit invriezen? In de tijd dat je het moet ontdooien heb je toch ook een appeltje geschild of een banaantje in plakjes gesneden? Of als je nog van de puree-methode bent: in de blender is het in een paar seconden klaar!

ik zie het nut ook niet echt, gedoe met ontdooien, bovendien wordt het er niet echt lekkerder op,
maar natuurlijk kun je fruit wel invriezen als je dat wilt (bewijs licht in o.a. in het vriesvak in de supermarkt)  

hoe?
gewoon porties fruit wassen met water, laten drogen (dus dat het was-water is opgedroogd, niet laten uitdrogen) en dan in een diepvrieszakje

"Of als je nog van de puree-methode bent: in de blender is het in een paar seconden klaar!"

Zo klinkt het net of alle moeders die de hapjes pureren uit het stenen tijdperk komen................

Hahaha, denk dat ik de eerste tijd de stenen-tijdperk-methode ga gebruiken.

Invriezen is handig als je te veel hebt gemaakt, want in het begin eet je baby natuurlijk geen heel stuk fruit. Het is dan beter (ivm behoud van vitamines) om het verse fruit in te vriezen dan gewoon te bewaren. Sommige soorten fruit worden wel bruin (appel, peer, banaan), maar dat kan geen kwaad. Over banaan heb ik wel eens gelezen dat je dat niet mag invriezen, waarom weet ik ook niet..

Dit is trouwens wat ik gehoord en gelezen heb, want ik start pas over twee weekjes met bijvoeding.

Groetjes,
Dionne

Hoi,

Het mag misschien wel, maar ik vind het er niet lekker.
De smaak gaat er vanaf, vind ik. Maar goed.... ieder zijn eigen smaak natuurlijk.

Je moet het gewoon een keertje proberen!
Succes,
groetjes  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

4 jaar geleden (in het stenen tijdperk) pureerde ik ook. Wat Marielle niet op kon at ik zelf op. Of ben ik nou zo raar? Ik moet toch ook mijn 2 stuks fruit per dag hebben en een gepureerd banaantje is voor mij toch ook fruit?
(Vera is nu bijna 5 maand en ben benieuwd of ze volgende maand stukjes eet. Tot nu toe heeft ze genoeg aan mijn mamamelk)

Terug
Bovenaan