vers fruit of potje?

Uiteraard kan het beide!
Ik gaf zelf altijd vers fruit. Is goedkoper en net zo makkelijk vond ik. Daarnaast is in die potjes altijd meerdere soorten fruit vermengd en ik wilde graag dat hij leerde wennen aan elke smaak. Dus hoe smaakt banaan, hoe smaakt peer ect.
Maar goed, ik pureerde het ook niet. Wij zijn gaan bijvoeden van af zes maanden en hebben in het begin zijn fruit geprakt en daarna stukjes. Tymo kon daardoor al heen snel heel goed kauwen. In het begin kon hij daardoor natuurlijk niet zoveel verschillende soorten fruit eten, want je kan niet alles even makkelijk prakken ofzo. Appel deed ik bijvoorbeeld weer raspen, dan moest hij wel kauwen, maar is het niet zo hard.
Tja je moet gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt en wat je handig vind. En geef je kindje ook even de tijd om te wennen. De meeste eten de eerste tijd net aan 1 hapje. Het word langzaam steeds meer!
Heel veel succes en plezier! Want die vieze toetjes die ze trekken zijn zo leuk!
Groetjes,
Marjolijn
 
de keuze bij ons was eigenlijk heel makkelijk demi lust geen fruit potjes, ze vond alleen vers fruit lekker.
en het is ook heel makkelijk om te geven vind ik vooral nu ze sinds ze 7 maanden is gewoon stukken fruit kan eten (behalve echt hard fruit)
 
Vers fruit.
Ik heb toch altijd vers fruit in huis, dan is het wel veeeeeel goedkoper dan een potje.
Hard fruit als een appel schillen, in stukjes snijden en even koken of in de magnetron. Af laten koelen en dan met een staafmixer pureren.
 
@ Sparkel, wat grappig! Ons zoontje wil ook geen fruit en groente uit potjes.. Het is ook echt net vla, zo vloeibaar...

@ Ilse
ik maak ook alles zelf, gooi het in de blender, maar zorg wel dat het een beetje structuur houdt. Sowieso vindt mijn zoontje het hele gladde niet echt prettig om te eten..
We hebben wel eens een potje geprobeerd, maar die van 4+maand zijn nog zo vloeibaar, dat ik zelf maar potjes invries, voor als we een dagje weg zijn ofzo.

Alleen worteltjes krijgt hij uit een potje. Als ik die zelf kook en pureer krijgt hij enorme buikpijn en gooit hij alles eruit, maar uit een potje gaat het er wel in en blijft het wel binnen. Heel apart!

Volg gewoon je eigen gevoel. Ik denk zelf dat vers beter is, vitamine behoud, geen conserveringsmiddelen enzo. Maar het is ook het meeste werk en soms is een potje toch wel handig!
 
Liga door het fruit mengen deed ik ook wel eens. Vond mijn dochtertje erg lekker. Vers fruit is altijd het beste hoor, heb een tijd geleden een programma gezien op tv waarin werd gezegd dat er suiker wordt toegevoegd aan de potjes babyvoeding! Ik doe alleen een potje als ik niets anders voor handen heb en anders prakken of in de blender ermee.
 
Terug
Bovenaan