Vers / potje

<p style="text-align: left;">Beste allemaal, mijn kindje, nu 6,5 maand eet super goed. Vooral avondeten is een hit. Ik maak alles zelf met een stoom en blend machine. Dit gaat super goed. Nu gaat het fruit de laatste tijd alleen niet zo goed. Terwijl een potje fruit super gaat. Af en toe een potje is natuurlijk helemaal prima. Maar ik wil niet dat ze vers fruit niet meer krijgt. Ik bied nu eerst vers aan. Dit gaat vaak 1 9f 2 hapjes goed en dan gaat de mond gewoon niet meer open. Als ik dan een potje open maak smult ze helemaal het potje op. </p><p>Avond eten gaat vers er super in. Geen probleem mee en ze eet zo een heel bakje leeg.</p><p>Hebben jullie tips? </p><p>Dankjewel! </p>

Wat voor fruit bied je aan? Ik maak ook alles vers en probeer verschillende soorten fruit. Laatst mineola gemixt met banaan en babyliga. Moest ze niet. Waarschijnlijk door de mineola.
Hopelijk is dat het. Misschien dat een 2e keer er wel in gaat? Dat het gewoon gewenning is aan een bepaalde nieuwe smaak? 
Groetjes 

Gewoon van alles proberen elke fruit soort smaakt natuurlijk weer anders. 
Een beetje banaan erdoor helpt vaak er een goed papje van te maken. 
Misschien een tip een half potje fruit te mixen met wat vers fruit?
Succes! 

Meng je verschillende soorten fruit? Anders is het misschien een idee om 1 soort fruit aan te bieden wat altijd al favoriet was. Hier is mango bijv echt favoriet. Dus als je dat 2-3 dagen aanbiedt, misschien gaat het dan weer beter? 

Wat hier goed werkt is stukjes voor haar neus, en het zelf laten eten. Kan met wat zachter fruit. Wel een zooi erna.. ik heb dat probleem met brood.. maar als ze het zelf mag doen gaat het er wel in.

Misschien is het ook even een fase? Ik heb vanaf 't begin veel potjes gegeven. Met een overdag niet slapend kind, had ik geen puf om zelf te koken voor 'm. Vers fruit moest ie ook niet. Tot een maand geleden ofzo. Hij vindt vers gemaakt avondeten en fruit in kleine stukjes opeens fantastisch. 

Terug
Bovenaan