Verschijnselen net na eisprong

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>zaterdag op zondagnacht (nu woensdag) heb ik mijn eisprong gehad. Nu heb ik last van een aantal dingen, dus ik vroeg me af of dat met de eisprong of met eventuele zwangerschap te maken heeft. </p><p>- harde ontlasting + veel lucht - continue een gevoel onder in buik - na inspanning, bv traplopen linksonder beetje pijnscheuten - witte afscheiding - als ik op sta uit bed om bv te plassen en dan weer ga liggen word ik misselijk. </p><p> </p><p>Kom maar op met de reacties :) </p>
 
Ben je al lang gestopt met de pil/spiraaltje? Het kunnen ontpillen verschijnselen zijn, maar ook een gevolg van de hormoonveranderingen na de eisprong en uiteraard ook hele vroege zwangerschapssymptomen... 
Kortom een vrouwenlijf is ingewikkeld!
 
Ik ben in december gestopt. T/M juli niet ongesteld geweest. PCOS geconstateerd. Augustus 50 Mg clomid geen eitje gegroeid. September 100 Mg clomid eitje gegroeid en dus eisprong gehad (getest met ovulatietesten). 
 
Wanneer mag je testen als je za-zo eisprong gehad hebt. 
 
Gemiddeld 14 dagen na de eisprong wordt je ongesteld, of niet natuurlijk. Volgens mij merken mensen de eerste symptomen op z'n vroegst een week na de eisprong omdat het eitje zich dan ongeveer innestelt.
 
Ik weet dat de meeste zeggen dat je verschijnselen pas kan voelen na de innesteling. Ik had zelf mijn ovulatie op donderdag en kreeg zondag, ongeveer een uur lang, felle pijn in mijn lies. Daarna de hele week verschijnselen zoals jij ze net omschrijft, en ja ik bleek zwanger! Ik heb trouwens wel gewacht tot mijn NOD met testen. 
Het geeft natuurlijk geen garanties, je lichaam kan je ook goed voor de gek houden, maar mij komt het wel bekend voor ?
 
Het kan zijn dat je lichaam vrij sterk reageert op een verhoogd gehalte aan progesteron. Progesteron veroorzaakt in ieder geval obstipatie, lucht en harde buik. Je progesterongehalte wordt veel hoger na je eisprong. Misschien dat je dit nog niet echt eerder hebt gevoeld omdat je dus nog niet vaak een eisprong hebt gehad.
 
Omdat je er mee bezig bent voel je werkelijk alles, ieder steekje, kraampje, rommeltje denk je zal het zo zijn? Ik herken het zelf ook heel erg, om gefrustreerd van te worden. Maar je maakt pas hcg aan na de innesteling en die vind over het algemeen 10 dagen na je eisprong plaats. Tuurlijk er zijn mensen bij wie het sneller gaat of waarbij het langzamer gaat. Of inderdaad de eisprong en het reizen van je ei wat je voelt. Het is en blijft een raadsel tot je ongesteld word, of beter nog niet ongesteld word! 
 
Terug
Bovenaan