verschijnselen tandjes?

hoi hoi

 meestal begint het met een rood bultje en op een gegeven moment zie je een wit puntje dat weer overgaat in een soort wit streepje,dan is ie meestal net door.hoe oud is uw kindje?die van mij kreeg met 5,5 maand haar eeste ondertand en met 6 maanden de tweede ondertand.met negen maanden de twee boven tanden enz
 

Hallo

Onze dochter kreeg haar 1e tand 10 dagen voordat ze 9 maanden werd.
Verschijnselen die ze had liepen uit van gigantische spuitluiers tot overal op knauwen.
Het verschilt ook per kindje, want niet elke kindje heeft er last van.
Succes!!

Liefs
 
hallo,

Als de tandjes erdoor komen wordt het tandvlees vaak wat dikker en dan komt er vanzelf ( hopelijk snel) een wit puntje er door heen.

Elmar heeft in tijd van ongeveer 6 weken, 5 tanden er door gekregen.  Toen was hij 5.5 maand.  We keken telkens al of het onder gebit al wat dikker werd maar er gebeurde niets. Toen lachte hij een keertje en zagen we dat hij bovenin al 1 tandje erdoor was. Toen die erdoor was ging het allemaal snel maar gelukkig zonder problemen zoals spuitluiers en nachten wakker liggen van de pijn die erbij hoort. Dat is ons allemaal bespaard gebleven. Elmar heeft nu net zijn 6 de tandje erdoor. Hij heeft er nu vier boven en twee onder. Ik denk dat hij nu met zijn hoektanden bovenin begint want hij is weer gigantich aan het severen.

Succes ermee als je het zover hebt. Voor de pijn kun je trouwens wel wat op halen bij de drogist weg.

Gr. Annelies
 
Hoi,

Mijn dochter kreeg haar eerste tandje toen ze 10 maanden was. Ze is nu 13 maanden en heeft er 4. Bij ons waren de verschijnselen: bultjes op haar kaakje, rode wangen, hele dunne luiers, luieruitslag en 's nachts wakker worden. ze heeft nooit veel gekwijld en bij het doorkomen van de tandjes ook niet.

groetjes,

Desiree
 
Hoi,

Mijn zoontje Thomas kreeg zijn allereerste tandje toen hij 14 maanden was !
(oef, :)

Geen verschijnselen, nergens last van.

Groetjes,
Mama Els, Thomas 080904, Julie 081206
 
Terug
Bovenaan