Verschijnselen zwvergifteging

A

Anoniem

Guest

hey meiden ik heb al een paar dagen last van pijn rechtsonder me ribben sterretjes zien en tintels in me vingers rechter kant en heb net gelezen dat dat kan wijzen op   zwvergifteging   en heb nu net me vk gebelt en die komt morgen pas kijken naar bloeddruk en urine maar   ze zeggen dat het gevarlijk kan zijn zwvergifteging maar waarom doet de vk er dan zo traag over snap het ff niej meer ben nu 32 weken en is me eerste kindje en ze weten ook dat ik al 2 miskramen gehad heb wat kan ik nu nog doen   groetjes carola

hoi,

ik zou gewoon de verloskundige nog eens terug bellen

en je ongerustheid uitspreken

zeggen dat je op bent van de stress en graag duidelijkheid wilt hebben

succes ermee

en ik hoop voor je dat het geen zwangerschapsvergiftiging is

groetjes moekje

Als je echt zwangerschapsvergiftiging hebt verergert het echt niet zo veel in een dagje tijd. Je zegt dat je deze verschijnselen nog maar pas hebt dus dan ben je er vast wel op tijd bij. Probeer je er niet te druk om te maken. Misschien is het wel helemaal wel geen zwangerschaps vergiftiging en maak je je  druk om niks. Als het bezoekje van de verloskundige echt niet kon wachten was ze vandaag wel langs gekomen. Misschien heb je alleen een hoge bloeddruk en als er geen eiwit in je urine zit heb je geen zwangersschapvergiftiging. Je word dan wel goed in de gaten gehouden of je bloeddruk niet stijgt en ook word je urine dan vaker nagekeken op eiwitten. Probeer je gewoon lekker rustig te houden en wacht het bezoekje van je verloskundige even af. Ik hoop dat je hier wat aan hebt een vriendin van mij had ook deze klachten en zij had ook een hoge bloeddruk dit begon met 30 weken ze hebben haar goed in de gaten gehouden en ze is toch pas met 41 weken bevallen pas twee dagen voor haar bevalling zat er pas eiwit in haar urine en dit is pas een teken dat je zwangerschapsvergiftiging hebt bij haar is ook alles goed gekomen.   groetjes terrytje

hoi,
als je het idee hebt dat het niet goedzit, nogmaals bellen met verloskundige en anders met de huisartsenpost om je door te laten verwijzen naar de gyn voor controles. Het gaat om de gezondheid van jou en die van je kindje, dus laat je niet afschepen!!
Sterkte ermee en hopelijk blijken de klachten  geen ernstige oorzaak te hebben,
mira, sinds 02-01 mama van jaap

Hai,

Ik vind het raar van je VK. Normaal gesproken zijn ze met dit soort klachten heel alert. Ik heb het tot 2 keer toe gehad en werd steeds direct doorverwezen naar het zhuis. Mocht niet eens meer naar huis wat spullen ophalen. Uiteindelijk bleek ik een alvleesklierontsteking te hebben.
Zwvergf kan gevaarlijk zijn. Ik zou nog een keer bellen. Het is een kleine moeite voor haar om even je bloeddruk te meten.

Succes

Hoi hoi,

Ik ben net als Juf direct doorverwezen naar het ziekenhuis (ong.26 weken), maar dat was omdat ik ineens een behoorlijke verhoging in mijn bloeddruk had wat ze niet vertrouwde.... net als Juf mocht ik ook direct blijven. Na een dagje en wat medicatie mocht ik weer naar huis, maar wel onder controle van de gynocoloog. Elke week naar het ziekenhuis op en neer is geen pretje. Bij mij werden de verschijnselen langzaamaan sterker en duidelijker inclusief eiwitten etc. Met 35 weken werd ik 's nachts wakker met ontzettende hoofdpijn en een 'slecht' gevoel... ik had de middag een afspraak in het ziekenhuis maar ik wilde NU.. Mijn man heeft mij dus gebracht en ik werd opgenomen met een bloeddruk van 220 over 155.... ze stonden echt even te kijken daar... Ik moest blijven en uiteindelijk ben ik met 38 weken ingeleid omdat alle verschijnselen alleen maar erger werden en Ruben (mijn zoon) beter af was buiten de baarmoeder.

Ik wil je absoluut niet bang maken. Vandaar dat ik het hele verhaal ook uitschrijf, want het heeft bij mij echt weken geduurd voordat het uiteindelijke gevaar echt in de buurt kwam. Wel zei mijn VK en gyn altijd als je onzeker ben BEL altijd.... daar zijn ze voor dus als je toch meer info wil dan zou ik gewoon bellen.

Ik duim voor je.

Groetjes, Nathalie

Hallo Carola,

Ik had bij de geboorte van mijn dochter het HELLP-sydroom. Dit is niet door de Verloskundige opgepikt. Ik had allerlei klachten en voor elke klacht hadden ze en verklaring. Ik had geen hele hoge bloeddruk en ook geen eiwitten in mijn urine. Ik dacht dat het er allemaal bij hoorde en vertrouwde de verloskundigen, het was mijn eerste dus wist ik veel. Diezelfde nacht ben ik wel 5 weken te vroeg bevallen van mijn dochter en de gynecoloolg kwam na de spoedkeizersnee bij me met de mededeling dat ik het HELLP-sydroom had. In het bloed hebben ze de nierfunctie en leverfunctie nagekeken en die waren dus   niet goed. Ik ben nu 29 weken zwanger van mijn 2e en ik ga nu op   mijn strepen staan als ik denk dat het niet goed is wil ik doorgestuurd worden naar het ziekenhuis. Als jij het niet vertrouwd moet je er op aan dringen dat ze het nakijken, jij weet wat je voelt en dat kan de verloskundige niet voelen. Veel succes en geniet nog van je zwangerschap.

Groeten Suzan

Terug
Bovenaan