verschil in groei-ontwikkeling

vandaag hadden we de grote echo, we zouden ruim 17 weken en 3 dagen moeten zijn, maar volgens de echo zijn we bijna twee weken minder ver! enne dat was natuurlijk een tegenvaller. maar nu wilt dat de baby wel al zijn blaasje gebruikt, althans was duidelijk te zien dat het een blaasje had, en zelfs zijn/haar maagje gebruikt, allemaal volgens de verloskundige en daarnaast ook op de echo te zien.dus in ontwikkeling is de baby wel al zo ver maar in de groei loopt hij/zij achter. wie herkent dit?? en wat heb je eraan gedaan?? is rusten 's middags verstandig?
onze verloskundige is nogal passief naar onze mening. tevens had zij het over een voorliggende placenta maar ging ook hier niet verder op in. Weet iemand of dit echt gevolgen moet hebben? wie heeft dit ook? Sorry, het zijn nogal wat vragen, maar op het moment zelf weet je het zelf even niet allemaal onder woorden te brengen, tja en als de verloskundige dan ook nog niet eens wat zegt heb je nogal snel het idee dat je zeurt.
groetjes en alvast bedankt!!!
 
Een voorliggende placenta betekent dat hij aan jouw buikzijde ligt en niet aan je rugzijde. Dit is dus geen enkel probleem. Alleen een onderliggende placenta kan gevolgen hebben voor de bevalling.Bij een voorliggende placenta voel je alleen je kindje wat later bewegen dan bij een achterliggende placenta, omdat de placenta dan als stootkussen werkt. Rusten is natuurlijk altijd goed voor de groei van de baby, zeker als je weet dat hij/zij nu al in groei achter blijft. Ik zou hier toch gewoon eens met je verloskundige over praten. Ben je niet tevreden over haar, is het dan niet slim om te kijken of je een andere kunt krijgen. Tenslotte is zij wel degene die jouw bevalling moet begeleiden! heel veel sterkte en succes!
 
jij had toch eerder die berichtjes over de grootouders van het kindje he.. hoe is nu de relatie met je ouders? Hoe waren de daagjes weg bevallen? Ik denk dat je goed rust moet houden zodat het kindje zich goed kan ontwikkelen. Zelf ben ik nog niet zwanger maar hoop dat snel te zijn.
 
Terug
Bovenaan