verschil links/rechts:naar de fysio

Mijn dochtertje is 6  wkn te vroeg geboren, daarom wordt ze gevolgd door een fysiotherapeut. Die constateerde een verschil tussen links/rechts. Ze trekt bv vaker haar linkerbeentje op als ze op haar buik ligt, of pakt meer met links enz.. Er is al een echo gemaakt van haar heupjes, dit was goed.
Ik moet nu wekelijks naar de fysio met haar.
Wie heeft hier ervaring mee?
 
Hoi,

Ik weet nog wel dat mijn dochter een periode alles met haar linker handje  pakte en bevoelde en dan pas met rechts verder ging. Ik stimuleerde haar door dingen rechts aan te geven en te bewegen. Toen merkte ik nog niet echt verschil met haar benen. Nu pakt ze evenveel met rechts dan met links en ook gelijktijdig. Later merkte ik verschil met haar benen. Haar ene been legde ze zowat in haar nek en haar andere negeerde ze vaak en liet deze vaak hangen. Mijn observatie bleek juist want er werd toch nog heupdyspasie geconstateerd. Ik heb geen ervaring met fysiotherapie met mijn dochter. Succes!
 
Hoi,

Onze zoon is 3 weken te vroeg geboren en bleek het KISS syndroom te hebben, hij ontwikkeld dus de ene kant sterker als de andere, al vanaf 6 weken werd hij ervoor behandeld en nu is hij bijna 6 maand en eindelijk mag ik deze week fysio overslaan en om de week gaan.
Het was eigenlijk steeds zo als de fysio minder was ging hij weer ongelijk ontwikkelen, nu zien we eigenlijk wel veel meer vooruitgang, dat hij bijna nog meer links dan rechts doet terwijl rechts zijn voorkeur heeft.
Ik vind het zelf wel zwaar elke dag maar weer oefeningen doen en zo regelmatig naar de fysio, ook de zorg die erbij komt.
Volgens de fysio moet hij onder controle blijven tot na zijn 4e jaar omdat dan de motorische ontwikkeling aardig op orde is.
Ik hoop dat jou kindje ook snel vooruitgaat en als je meer van me wil weten mag je me ook wel toevoegen op msn

Groetjes Brenda

brendavangelderen@hotmail.com
 
Ons meisje is een week te vroeg geboren, maar heeft raar in de buik vast gezeten. Hierdoor was haar gezichtje wat scheef en had ze een voorkeurshouding. De fysio is een keer of 8 bij ons thuis (! wat een service !) geweest en met een behandeling of 2 ging ze al flink vooruit.
Ik vond de therapie een speelse manier, het kwam bij mij niet over op verplicht oefeningen doen. Het was bijna verplicht knuffelen en kroelen met de kleine.
Ik ben dus zeer tevreden.

Groetjes, Marianne
 
Terug
Bovenaan