Verschil maken eigen kleinkind bonus kleinkind

Hallo mama's,

Ik zou graag jullie meningen weten.
Ik en mijn man zijn al 9 jaar samen. Ik had al een dochter van 3 en samen hebben we nog een dochter gekregen. Nu 12 en 5 jaar oud.
Mijn schoonouders hebben een stuk grond verkocht en wilde dat delen met kinderen en kleinkinderen. Nu hebben de 3 kinderen (mijn man en zijn 2 zussen) allemaal een gelijk deel gehad.
Alledrie de kinderen hebben 2 kinderen dus in totaal 6 kleinkinderen waarvan dus mijn dochter niet hun eigen vlees en bloed is.
Alle 5 eigen kleinkinderen hebben een leuk bedrag gehad en mijn oudste dochter (niet hun vlees en bloed) heeft niks gehad.
Want die heeft aan de andere kant ook nog oma's en opa's word er dan gezegd.
Wat is jullie mening hierover? Want mij kwetst het enorm
Gr
 
Ja sorry, maar eigenlijk niet zo vreemd, dat ze hun bloed eigen nageslacht voortrekken.
Is wel een bijzondere aanname natuurlijk dat de "eigen" grootouders ook ooit zoveel te verdelen hebben. Maar vermoedelijk krijgt de oudste toch inderdaad dingen/belevingen die rest niet krijgt.

Snap wel dat het na zoveel jaar als 1 gezin te functioneren, nogal confronterend is.
 
Oeh ik vind dit wel lastig. Ik heb zelf een bonus opa en oma (gehad) en binnen onze familie is daarin nooit onderscheid gemaakt. Vanuit hun niet en vanuit ons niet en ik was ook 3 jaar toen ik ze er als bonus bij kreeg.
Ik vraag me af in hoeverre ze erbij hebben stilgestaan met wat het doet met hun bonuskleindochter en of ze bewust het signaal willen afgeven aan haar dat zij dus niet bij hun hoort. Ik vind het zelf persoonlijk echt onnodig pijnlijk en afwijzend naar jullie dochter toe, ik neem hierbii wel aan dat jouw man haar ook beschouwt als 'eigen'?
 
@Essil, juist!! Het is niet dat we pas een jaar in elkaars leven zijn gekomen. We zijn al 9 jaar samen en dus is mijn dochter ook al 75% van haar leven in het leven van mijn schoonouders
 
Terug
Bovenaan