verschil tussen cesar en mensendieck?

A

Anoniem

Guest

Hoi allemaal,

Ik ben nu 30 weken zwanger van mijn tweede uk. Vandaag ben ik naar de huisarts geweest, gezien erge rugklachten (met name in m'n rechterbil). Hij heeft mij hiervoor doorverwezen naar cesar/mensendieck.
Weten jullie het verschil tussen beide therapieen? Vind namelijk in het telefoonboek of het een of het ander.
En hebben jullie er baat bij?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groetjes Rianne

Hoi Rianne,

Hier helaas een beetje ervaringsdeskundige...Heb nu sinds 3 weken cesar therapie ivm bekken klachten en dat helpt mij goed. Je leert hoe je het beste kan bewegen, zitten, staan en lopen maar ook bijvoorbeeld tillen. Ook krijg ik oefeningen mee om de spieren rond het bekken sterker te maken om zo de instabiliteit een beetje  op te kunnen vangen.

Toevallig heeft de terapeute me uitgelegd hoe Cesar is ontstaan. Eerst was er Mensendieck therapie(vernoemd naar mevrouw Mensendieck) ene mevrouw Cesar heeft die opleiding gevolgd en een aantal jaren een praktijk in gehad maar ze vond dat er nog het een en ander ontbrak cq verbeterd kon worden en heeft dat dus zelf ontwikkeld en die terapie is dus naar haar vernoemd (zo'n 60 jaar geleden geloof ik).

Zelf heb ik dus geen ervaring met Mensendieck en de exacte verschillen weet ik dan ook niet. Wie weet zijn er wel dames die iets over de mensendieck kunnen vertellen.

Sterkte met je klachten en wat je ook gaat doen ik hoop voor je dat het helpt!

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en nu 17w en 1d zwanger van de 2e

Hoi Rianne,

Ik heb Cesartherapie gehad voor mijn houding, dat had verder niets met mijn zwangerschap te maken. Mijn huisarts vertelde toen hetzelfde verhaal als hierboven staat en zei er ook bij, dat het dus praktisch hetzelfde was, maar dat je dat beter niet tegen de therapeut kon zeggen.
Het maakt volgens mij dus niet zo veel uit waar je naar toe gaat voor de therapie.

Groetjes

Hoi,
Ik heb mensendieck voor mijn bekken en rugklachten.
Ben nu 2 keer geweest en heb goeie tips gekregen.
Het maakt volgens mij niet zoveel uit. Zou in je omgeving even rondvragen of er iemand ervaring heeft. Heb ik ook gedaan en zo ben ik bij mensendieck terecht gekomen.
Succes!!!
Mar

Terug
Bovenaan